SeDetIk LebIh

Wednesday, May 29, 2013

I am your Lady..

 
...and you are my man...
 
Alhamdulillah..
SeAdaNya

Monday, May 13, 2013

Adat GiGi

Ini Cerita 11 Mei 2013.. Gigi pertama alif cabut.. Gigi bawah dia..
 Alif ni tumbuh gigi se awal 3 bulan rasanya.. gigi depan.. lps seme org tegur kata awal sgt tumbuh gigi.. trs gigi tu stop tumbuh takat tu je.. dah gigi depan dia pendek sebelah...  hahahah..
 
Alhamdu lillah.. gigi dia ok la smpi skrg...  cuma mgkin dah tiba masa nya utk gigi2 dia beri laluan pada gigi baru...
 
Cuma ibu sedih sikit le.. sbb masa gigi ni tercabut... ibu tader dgn dia..  masa ni dia duk ngn pengasuh lama dia.. cik ani.. sbb kita org dua ada pogram kat USM Penang, ... sokita org tumpangkan dia kat situ.. org berdagang ginileh.. sib baik ada org nak tolong jagakan..
so masa dia nangis2 tu.. ibu tader nak pujuk2 .. nak tepuk2.. nak cium kpala dia.. nak kata kat dia.. "its ok.. its ok...".. omputih uu... hehehhe..  dia pujuk diri dia senirik la taim tu kan.. adat duk ngn org.. kena pandai2 le.. 
 
Cik Arni tu siap btau yg Alif kata dia tak mo gigi dia patah banyak2 .. susah nak makan .. abis sapa suruh tutup pensil case pakai gigi..??!!!  
 
lps2 cabut satu gigi.. ni yg dia selalu cakap kat adik dia..
 
Alif : Fiqah... cuba buat senyum... ngeeeee...
Fiqah : Ngeee :B
Alif : Syok la Fiqah.. gigi tak patah.... hrm.
 
 
 
Adat la tu Nak ..
 
 
dan utk Org Itu..
Heppi birthday To Yu La...
 
SeAdaNya

Sunday, May 05, 2013

IniK@lil@h vs L@inKalil@h..

Perjalanan menunaikan tanggungjawab kali ini..dimulakan dengan menyaksikan jalan yang sesak..  faktor cuaca.. hujan lebat.. bbrp kereta rakyat terlibat dgn kemalangan dlm usaha tersebut... hari ini pula... yg di lihat.. yg bertongkat.. berkerusi roda.. tua... muda.. upaya dan berlainan upaya... semua nya turun mengundi... Pelakon2 pun semakin ramai.. berlakon jadi baik.. jadi insan prihatin.. ambil berat le saangat gayernyer..  Ini Kali.. aura nya lain macam.. wpun kat kampung gue.. aura nya hanya satu macam!!...  Gaban kata.. kampung ai tader internet... hahahahha..

Sedang menunggu keputusan..   pengumuman keputusan juga lain macam kelakarnya...

Untuk yang bakal menang.. menang tipis, menang besar, termenang atau dimenangkan....

"Tolong Sedar dan ingat..Mendahulukan mereka (Rakyat) yang memilih anda.. bukan sekadar tulisan di kain rentang... "



Selamat untuk Semua...!!

 
SeAdaNya