SeDetIk LebIh

Monday, July 22, 2013

Selamat unTuk PangLima KecilKu..

21 Julai..
 
semalam hari lahirnya... istimewa.. sambut d bulan mulia.. :D
 
Ibu, Abah dan adik selalu doakan yg terbaik untuk abang Alif.. 
 
terima kasih juga pada cik sara.. sudi datang merai dan 'kek' pudding caramel.. heheheh ..
utk hari itu ibu buat Nasik kerabu ...tema kemelayuan  gtuh ..  seswai la utk buka poser kan. .
 
"Untuk abang Alif..
walaupun ibu Garang..
tapi ibu Sayang abang... Sangat-sangat..
Selamat Hari Lahir Abang.. :D"
SeAdaNya

Friday, June 14, 2013

Sokahati lu..

heheehehe.. korang gelak2 ek... tak pe.. gelak le puas2.....
 
 
SeAdaNya

Wednesday, May 29, 2013

I am your Lady..

 
...and you are my man...
 
Alhamdulillah..
SeAdaNya

Monday, May 13, 2013

Adat GiGi

Ini Cerita 11 Mei 2013.. Gigi pertama alif cabut.. Gigi bawah dia..
 Alif ni tumbuh gigi se awal 3 bulan rasanya.. gigi depan.. lps seme org tegur kata awal sgt tumbuh gigi.. trs gigi tu stop tumbuh takat tu je.. dah gigi depan dia pendek sebelah...  hahahah..
 
Alhamdu lillah.. gigi dia ok la smpi skrg...  cuma mgkin dah tiba masa nya utk gigi2 dia beri laluan pada gigi baru...
 
Cuma ibu sedih sikit le.. sbb masa gigi ni tercabut... ibu tader dgn dia..  masa ni dia duk ngn pengasuh lama dia.. cik ani.. sbb kita org dua ada pogram kat USM Penang, ... sokita org tumpangkan dia kat situ.. org berdagang ginileh.. sib baik ada org nak tolong jagakan..
so masa dia nangis2 tu.. ibu tader nak pujuk2 .. nak tepuk2.. nak cium kpala dia.. nak kata kat dia.. "its ok.. its ok...".. omputih uu... hehehhe..  dia pujuk diri dia senirik la taim tu kan.. adat duk ngn org.. kena pandai2 le.. 
 
Cik Arni tu siap btau yg Alif kata dia tak mo gigi dia patah banyak2 .. susah nak makan .. abis sapa suruh tutup pensil case pakai gigi..??!!!  
 
lps2 cabut satu gigi.. ni yg dia selalu cakap kat adik dia..
 
Alif : Fiqah... cuba buat senyum... ngeeeee...
Fiqah : Ngeee :B
Alif : Syok la Fiqah.. gigi tak patah.... hrm.
 
 
 
Adat la tu Nak ..
 
 
dan utk Org Itu..
Heppi birthday To Yu La...
 
SeAdaNya

Sunday, May 05, 2013

IniK@lil@h vs L@inKalil@h..

Perjalanan menunaikan tanggungjawab kali ini..dimulakan dengan menyaksikan jalan yang sesak..  faktor cuaca.. hujan lebat.. bbrp kereta rakyat terlibat dgn kemalangan dlm usaha tersebut... hari ini pula... yg di lihat.. yg bertongkat.. berkerusi roda.. tua... muda.. upaya dan berlainan upaya... semua nya turun mengundi... Pelakon2 pun semakin ramai.. berlakon jadi baik.. jadi insan prihatin.. ambil berat le saangat gayernyer..  Ini Kali.. aura nya lain macam.. wpun kat kampung gue.. aura nya hanya satu macam!!...  Gaban kata.. kampung ai tader internet... hahahahha..

Sedang menunggu keputusan..   pengumuman keputusan juga lain macam kelakarnya...

Untuk yang bakal menang.. menang tipis, menang besar, termenang atau dimenangkan....

"Tolong Sedar dan ingat..Mendahulukan mereka (Rakyat) yang memilih anda.. bukan sekadar tulisan di kain rentang... "



Selamat untuk Semua...!!

 
SeAdaNya
 

Monday, April 29, 2013

Doa untuk Dia


Mak pernah cerita.. Atuk pernah ludah sorang tokey yang nak rasuah atuk..

Jumaat lepas, di hari pemergian dia.. Mak kata lagi... perangai dia macam atuk..

Mungkin atas ketegasan dan prinsip yang dia warisi itu.. maka peristiwa mengejutkan semua orang itu terjadi..
 
Semoga Rohnya Damai dan Sejahtera di negeri sana...
 
Al-Fatihah utk.. Allahyarham.. Pak Din ..
 
SeAdaNya

Thursday, April 25, 2013

BersYukur..

Wahh.. lama betul tak menulis..... semakin bertambah usia.. makin serius pulak.. tak bagus ni...  :D
 
 
Alhamdu Lillah,
di hari ini.. masih dipinjamkan dengan kesihatan yang baik2... & hidup yang menarik..
 
oklah.. nak masak char koay teow... mggu ni kena sampuk ngn mood che Ta masterchepp... asik le masak.. wpun RafiQah komplen.. "Ibu masak ni je ibu.. masak le banyak sikit..."  Terbeliak mata gue mendengarnya..
 
Anakku.. Bersyukurlah.... ;)
 
 
 
 
 
SeAdaNya

Thursday, February 21, 2013

Tadi nak tulis.. tapi tetiba tatau nak tulis apa.. so.. tulis je la.. sbb itu bukti yg sy tulis.. sbb bila tulis.. org yg rindu2 kita blh baca.. eh ada ke org rindu... mestila ada.. Ok, kerja kat sini dah setel.. tgh uruskan beberapa lagi aktiviti kemanusiaan.. lps tu boleh le balik.. saya Rindu juga kamu... kamu sekalian.. bukan rindu aje.. sangat.. rindu... uhuk uhuk...

Tuesday, February 05, 2013

ReBAh

 
Saya hilang punca..
 
"Dari Tegak bertimpuh.. BAIK rebah merempuh"..~ arwah loloq & M. Nasir
 
kita jalan lagi, hidup mesti terus.
 
 
 
 
SeAdaNya


 

Wednesday, January 02, 2013

KakAk Ke SekoLah Baru

Hakak ke sekolah Baru hari  ini..  Bangun tak payah di kejut.. esok Lusa tak tahu lah kan.. :D


"Selamat untuk Kakak,

Doa Ibu & Abah juga untuk Kakak" ..






SeAdaNya

Tuesday, January 01, 2013

Alif Masuk Sekolah..


Kata En Meor Pesta Jiwa...  Hidup ini adalah Jalan Terus...


Maka berjalan lah hai anak.. walaupun tidak dipimpin tangan lagi.. tapi ingatlah.. landasan itu tetap ada dan perlu  di taati dan Ibu dan Abah sentiasa Doakan Alif selamat .. Ameen..

"Selamat Memulakan Persekolahan Abang Alif..."





SeAdaNya