SeDetIk LebIh

Thursday, August 16, 2012

yang Manis..

RamaDhan seperti biasa.. memberikan kita yang manis2.. kuih manis.. air manis.. Malam-malam yang manis..

(kalau takde kelas.. sy mmg akan tdo awal, bukan senang nak buat keputusan tdo awal kalau hari-hari di bulan  lain.... kaedahnya ..supaya tdak terlajak sahur...dulu masa sekolah2 .. kebal je kalau tak sahur.. dah menua-nua nih.. kalau tak sahur.. agak tidak larat pulak.. mgkin skrg zaman fesbuk.. seme org menayang juadah berboka poasa sewanangnya.. atau paling tdak.. diri senirik pergi search kat google " RESEPI BERBUKA PUASA.."  pendek kata makin menenggader pulak.. sikit2 letih.. sikit2 tak larat.. )

sambung balik.... Ramadhan juga menghidangkan kita dgn kenangan yang manis2 belaka.. sebab itu kita suka2 rindu2 sama Ramadhan..

iklan mana ntah yg tagline nyer.. "benda yang baik.. akan cepat berlalu... ".. begitu jugalah Ramadhan ini..

 Yang manis Tahun ini..  Ramadhan 1433H sy kenang sebgai tahun yg pertama kali anak2 saya poser... walopun berlubang.. walopun sahur nya 7 pagi.. walopun dah pukul 6.30  tetiba dia nak bukak jugak..tp sy dpt kesimpulan yg si adik lebih kuat poser dr abang... abang macho nya di sekolah ajer.. di Rumah... Tengok Paip air pun rasa nak telan.. drama Lebey..   Ye ye.. anak sy kecik lagi... Gaban pun macam tak setoju sy bertegas sikit pasal puasa... sy tiada alasan..(*alasan mudah utk sy yg skrg ni.. mmg malas nak cakap byk...poser katakan) saya  cuma mahu mereka juga merasakan yang manis-manis itu... mungkin tdak sekarang.. tp bila dia org dah ada blog.. mesti dorang akan cerita.. "Ibu ai dulu.. poser ginih.. ginh... ginih... hhuhuhu... " hahaha tinggi tak imejinasi ai...  biar apa pun kerenah dan keputusannya.. tahun ini dapatle merasakan manis melatih anak berpuasa.... tak gitu cik abang oii..!!



hari ini hari ke 27 ramadhan.. yang manis itu sudah sampai ke hujung..  dalam meraikan kejayaan menikmati manisnya Ramadhan... Jauh di sudut hati... Ramadhan ini.. akan dirindu lagi...



Salam Aidilfitri... dan maafkanlah segala salah dan silap kami sekeluarga..

"Setiap tahun di doakan Tuan sekeluaraga dikurniakan Kebaikan..."


SeAdaNya

Friday, August 10, 2012

Di UsiK Rindu..

Sepi dari menulis.. bukan bermakna sepi di dalam... dlm nya kadang ribut  kadang tenang.... keliru juga.. kenapa rasa itu begitu?..

sewenangnya bercampur-campur , pahit masam manis..... segala macam..... 
Entah.. entah..

entah apa yg di depan.. dan apa yg akan ditemukan..

Mencari.. atau tak mencarik langsung.. menadah tunggu.. atau ikut-ikutan..



dan lagi..
Kenapa rasa itu begitu.. ? Rindu apa ini..

Biar..
biar Larut tenggelam dalam Kasih.. Bersih, Tenang & MemBAHAGIAkan.. Begitu lah .. mudah-mudahannya..
.. 





terus-terusanlah merindu.. apa salah..
bukankah ada BAHAGIA disitu..

Terfikir lagi..

Entah apa sudahnya... aKu..



SeAdaNya