SeDetIk LebIh

Thursday, March 29, 2012

KanVas PuTih itu..

KanVas putih itu..Yang Diamanahkan utk sy Corakkan Dan warnakan..

Sibukkan hal Dunia.. Bukan Blog ni je tak bertulis.. tu otomen yg dua tu pun dah macam terbior dah.. Kesian..!!

Tau.. Sedar.. Tp .. tulah.. tak tau le.. Kata org.. Rumah Itu SyurGa Dunia... ye .. betul sangat2 le tuh.. Terima Kasih le pejabat... kerana menjadikan Rumah itulah syurga buat saya..  Minta maaf le kalau Pejabat ini tdak dihati... huhuhuhu.. masing2 le tuh.. itu saya kalian tatau le... ap tu u le.. jgn lupa .. yg insan coraknye dr institusi kekeluargaan yg kecil inilah.. maka ia perlu di utamakan...

Semalam .. wa dapat kesan yg Otomen satu  dah terlebih main... amik dia nak antor kesekolah.. dia btau dgn heppynya dia tak buat homework...  kalut buat dlm kereta... lps tu kalut pulak nak baca.. sbb lps tu ada spelling...  then salahkan omak ee yg kelam kabut ni sbb tak ajar dia baca.. n suh dia masuk kelas cepat sbb dah lambat... dia tension .. then dia beri tekanan pulak kek omak ee ni kan.. sape yg tak hot kan..?.. sib baik den tak tepun kiran.. btau yg smlm adalah sgt hangat utk den....

Ok.. Kita tgk jadual otomen 1 yer....

Pagi bangun pukul 7.00-7.15... kok sempat dapat le tgk Hi-5 ke.. katun ke hapa kan... dlm kereta.. lps dia makan muffin (sajer nak btau.. omak ee  dah pandai buek muffin... hahahahah...).. .. dia akan main laga-laga otomen dlm kereta....  ok aktvt utama .. MAIN...

Then dia p sekolah Cilipadi...  Otomen 2 masuk kelas... dia disituh adalah utk breakfast..berehat...buat homework.. tdo sat.. mandi.. mengaji.. makan tengah hari...dan siap2 ke Tadika plak.. tp apa dia buat semalam...

Dia tak tdo... maka sah2 le dia join kelas adiknyer.. dan dia MAIN....homework tak buat dengan jayanga dan bangganyer...

Masa Ibu amik... dia kalut buat homework.. dan jika.. sy kata jika... dia tader homework ketika dia dlm perjalanan ke Tadika.. maka apa  yg akan dia buat... dia akan MAIN lagi laga2 otomen dalam kereta....

petang abis sekolah... ibu amik ... dalam kereta... tanya.. "Ibu ada bili apa-apa tak...?" .. lapar la tuh...  then .. dia akan. MAIN laga-laga otomen yang dah tader kepala lagik...

Lps tuh amik adik ee kek sekolah... then baru dia mula cari pasal dgn adik ee..... Kalau tak dia mengamok.. adik ee mengamok.... dan lopeh tu.. omak ee ulak mengamok kan..... huhuhuhuhu...

Nanti balik abah pun tanya... "Penat sangat ke?... masam je.. senyum le sikit...."...

Ok.. Lpsmakan2.. isi perut.. minum2 air.... Mood Baik kalu otomen 1 akan bukak baju .. mandi.. n pakai baju .... lps tu.. Dia nak tengok Katun sblm pukul 8 malam... Sambil  TV bukak katun .. dia pun MAIN.. atur strategi peperangan ... Otomen Lawan Raksasa.. plak... huhuhuhuh...

Sampai le kul sepuluh.. main le... suh tdo awal kalu mengamuk .. Jam dah pukul 10.. br dia blh terima hakikat yg dia dah kena gosok gigi.... buang apa yg patut.. n tdo...


Lps dia menensenkan omak ee dgn insiden menyalahkan omak ee sbb dia tak dpt markah penuh masa buat spelling.. maka rutin smlm adalah berubah.... Abah bersetuju utk bersabar dan mengajar anak2 ee semalam... jatuh cinta sekali lagi dgn abah semalam.. ahahhahahah... ;) mlm tadi.. dgn omak2 ee tak dapat tgk TV.. Abah cakap kat Alif..

"Abah dulu.. atuk tak bagi tgk TV Tau,,,"..

Mula-mula tu ibu ajar.. tapik tak blh le... Dua2 bikin Panas.... So abah takeover lah...


Abah : Cuba eja nih..
ALif : L-I --> LI.... L-I-N--> LIN...  = API...
Abah : Aik... Jgn Tgk Gambar!!... 


Supaya tidak merasa bersalah goyang kaki sesajer..  nak bukak Tv tokleh kan ..Ibu berjaya le melipat kain 2 bakul.... .... huhhuhuhu..

Masa Lipat-lipat kain tu dgr jugak dua beranak ni mengutuk ai... tapik tak pelah... Ai rEdhokan ajelah... huhuhuhu..

Abah  : Cuba eja ayam...
Alif    : A --> a... Y-A-M --> yam... AYAM...
Abah : Pandai... Itik..?
Alif    : I --> i... T-I-K--> Tik... ITIK... 
Abah : Pandai....  Cuba Eja... Rhinoceros?...
Alif    :.. ala .. abah ni... (smbil buta bunyi2 tensen sbb soklan susah..)..
Abah : Takpe..takpe.. Ibu pun taktau....


Kita ni selalu sibuk-sibukkan diri utk benda2 yang tak perlu.. harap2.. sy tdak hanyut dgn hal-hal dunia... dan tidak tertipu dengan senda-helah dunia...


Wahai anak-anak.. Sorry ok... Utk Gaban.. Sorry Okey.!!

SeAdaNya

Tuesday, March 06, 2012

UnTuk Tidak Lupa..



Lupa.. Doa adalah Pemberian terindah.. Lupa.. lupa .. dan lupa....

Doaku Untukmu Sayang..
(WaliBand)

kau mau apa, pasti kan ku beri
kau minta apa, akan aku turuti
walau harus aku terlelah dan letih
ini demi kamu sayang

aku tak akan berhenti
menemani dan menyayangimu
hingga matahari tak terbit lagi
bahkan bila aku mati
ku kan berdoa pada Illahi
tuk satukan kami disurga nanti
taukah kamu apa yang ku pinta
disetiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia

Mungkin diri ini tidak cukup sempurna untuk menjadi kekasih hati..
Mungkin tidak cukup sabar menjaga anak-anak mu..
Mungkin tidak cukup sepadan untuk menjadi suri ..

Maafkanlah semua ketidakcukupan itu dan terima kasih atas kesudian untuk terus bersayang-sayang...

Tulisan begini macam sesuai utk anniversary jer kan... huhuhuhuhuhu..  Boley la ek.. sapa nak muntah.. silakan... hahahhaah..




SeAdaNya

Friday, March 02, 2012

KeaBadian Cinta..

"Cinta tak perlukan mata..tak perlukan telinga..cinta cuma perlukan hati.."


~ ThaNks~


SeAdaNya