SeDetIk LebIh

Thursday, December 20, 2012

KerJa KeRaS



MinGgu nI saya Kerja Keras.. Kerna minggu depan Untuk Anak-anak..

"MengEjar Donia Sementara.. tiDaklah sampai membiarkan KasTuri Hilang Harumnya"

SeAdaNya

Wednesday, December 19, 2012

Manis ku..

Selamat ulang Tahun Sayang,

Ibu doakan yang terbaik untuk Kakak...


RafiQah ni lahir, Hari WuQuf.. jadi biasanya, kami sambut ikut bulan Islam..
Senang, lagipun blh sambut kat Kampung..

*Sambutan Harijadi oleh Tadika Bistari Cili Padi, Tq Teacher!

Pencapaian yang best:
Kalau cakap telefon dengan dia.. macam cakap ngn Boifren.. sangat jelas dan menusuk Qolbu.
Love You Dear..
Utk Gaban.. Tq Tolong jaga anak..

SeAdaNya

Friday, November 23, 2012

di Jalan sesat ini..

Salam Jumaat..

Apa yang berada di depan terlalu misteri.. terlorong ke jalan ini.. atas kehendak Dia.. entah apa rahsia nya.. walaupun pahit menelan..  nikmat dan ujian itu nyata dan ada.. 

Aku mohon pada Kekasih.. andai perkara itu akan menjadikan aku ini lbh baik .. maka dekatkanlah dan kurniakanlah.. jika tidak, maka kau jauhkanlah..

Degan nama Mu.. aku mulakan langkah...

dan mata ini terasa panas.. aduhai.

SeAdaNya

Monday, September 10, 2012

Ianya Manis sekali..

Assalammualaikum semua....

Sudah sarapan semua?....

Selepas yang manis2 di Bulan Ramadhan.. separuh dari Syawal saya... adalah yang pahit2 pula...  tekak pahit... kepala sakit.. badan sakit2...lenguh2 segala sendi.. yang mana berehat dan tdur itu langsung tdak terasa rehat dan nyaman.. serba tak kena.. smpi terniat di hati nak berhenti kerja!..  baru sikit ujian itu.. tapi rasa macam tak tertanggung... semua malas... tgk buku pun jd benci.. jd macam mana nak kerja... nak cakap malas.. nak sms malas.. nak berinteraksi.. berkomunikasi semua tak mahu.. yang mahu cuma... mahu sihat sedia kala.....  seingatnya tak pernah demam seperti itu.. tuan Doktor kata Viral fever.... makan minggu baru pulih...  setakat dah masuk mggu kedua nih... idung n tekak masih belum pulih...  tp semngat itu sudah kembali... itu pun cukup utk saya ucap syukuR!..  

Sebelumnya, datang pejabat.. hanya berpeluk tubuh.. seram sejuk tak keruan... menunggu time kuliah.. masuk kelas.. hanya melepaskan batuk d tangga... tak sanggup untuk meneruskan rutin begtu.. kepala hanya minta direbahkan.. .. hati hanya mahu .. duduk di rumah... di mana hanya ada.. saya.. dan saya....   Terukk!! Sampai hari ini.. air kosong blm boleh sy telan dgn nikmatnya... air tu mesti ada rasa n kaler br blh telan... tak pe pelan2...

Kawan saya pinjamkan ini... 


Ihsan GuuGel..
Bila rasa dah blh tgk buku...

sy baca...

ia sangat

"Cantik dan Manis Sekali..."

Syukur Tuhan....

 Terima kasih Kawan.


 Bagaimana manis itu manis?.

..... RaSa.....


SeAdaNya

Thursday, August 16, 2012

yang Manis..

RamaDhan seperti biasa.. memberikan kita yang manis2.. kuih manis.. air manis.. Malam-malam yang manis..

(kalau takde kelas.. sy mmg akan tdo awal, bukan senang nak buat keputusan tdo awal kalau hari-hari di bulan  lain.... kaedahnya ..supaya tdak terlajak sahur...dulu masa sekolah2 .. kebal je kalau tak sahur.. dah menua-nua nih.. kalau tak sahur.. agak tidak larat pulak.. mgkin skrg zaman fesbuk.. seme org menayang juadah berboka poasa sewanangnya.. atau paling tdak.. diri senirik pergi search kat google " RESEPI BERBUKA PUASA.."  pendek kata makin menenggader pulak.. sikit2 letih.. sikit2 tak larat.. )

sambung balik.... Ramadhan juga menghidangkan kita dgn kenangan yang manis2 belaka.. sebab itu kita suka2 rindu2 sama Ramadhan..

iklan mana ntah yg tagline nyer.. "benda yang baik.. akan cepat berlalu... ".. begitu jugalah Ramadhan ini..

 Yang manis Tahun ini..  Ramadhan 1433H sy kenang sebgai tahun yg pertama kali anak2 saya poser... walopun berlubang.. walopun sahur nya 7 pagi.. walopun dah pukul 6.30  tetiba dia nak bukak jugak..tp sy dpt kesimpulan yg si adik lebih kuat poser dr abang... abang macho nya di sekolah ajer.. di Rumah... Tengok Paip air pun rasa nak telan.. drama Lebey..   Ye ye.. anak sy kecik lagi... Gaban pun macam tak setoju sy bertegas sikit pasal puasa... sy tiada alasan..(*alasan mudah utk sy yg skrg ni.. mmg malas nak cakap byk...poser katakan) saya  cuma mahu mereka juga merasakan yang manis-manis itu... mungkin tdak sekarang.. tp bila dia org dah ada blog.. mesti dorang akan cerita.. "Ibu ai dulu.. poser ginih.. ginh... ginih... hhuhuhu... " hahaha tinggi tak imejinasi ai...  biar apa pun kerenah dan keputusannya.. tahun ini dapatle merasakan manis melatih anak berpuasa.... tak gitu cik abang oii..!!



hari ini hari ke 27 ramadhan.. yang manis itu sudah sampai ke hujung..  dalam meraikan kejayaan menikmati manisnya Ramadhan... Jauh di sudut hati... Ramadhan ini.. akan dirindu lagi...



Salam Aidilfitri... dan maafkanlah segala salah dan silap kami sekeluarga..

"Setiap tahun di doakan Tuan sekeluaraga dikurniakan Kebaikan..."


SeAdaNya

Friday, August 10, 2012

Di UsiK Rindu..

Sepi dari menulis.. bukan bermakna sepi di dalam... dlm nya kadang ribut  kadang tenang.... keliru juga.. kenapa rasa itu begitu?..

sewenangnya bercampur-campur , pahit masam manis..... segala macam..... 
Entah.. entah..

entah apa yg di depan.. dan apa yg akan ditemukan..

Mencari.. atau tak mencarik langsung.. menadah tunggu.. atau ikut-ikutan..



dan lagi..
Kenapa rasa itu begitu.. ? Rindu apa ini..

Biar..
biar Larut tenggelam dalam Kasih.. Bersih, Tenang & MemBAHAGIAkan.. Begitu lah .. mudah-mudahannya..
.. 





terus-terusanlah merindu.. apa salah..
bukankah ada BAHAGIA disitu..

Terfikir lagi..

Entah apa sudahnya... aKu..



SeAdaNya

Tuesday, July 31, 2012

Buai Laju lah Laju..

Ntah apa yg nak ditulis.. layan gambo aje..

Buai laju-laju... capailah bintang di langit...


Dia sudah enam tahun.. kadang2 .. jual mahal.. tak mahu gambar di ambil...


Mimpikan lah yg maju2... biarlah tinngi melangit..
asal tidak dilupa.. siapa Dirimu...

Cukup untuk hari ini..

SeAdaNya

Tuesday, May 29, 2012

SeLaMaT Ulang Tahun..

Sedar Tak sedar.. 7 tahun menyulam cinta .. menyimpul kasih.. ecewah... Mcm masih teringat2 je.. mok su kepoh2 mintak baju busuk ... nak campak atas bumbung rumah...petua supaya hujan tak toron!!..dia kata, lagik busuk baju lagik bagus..!!!  mcm tade kena mengena je kan..  adui... bila majlis begitulah.. ia bukan cerita pasal kita ajer.. kdg2 org sekeliling yang mengambil peranan..

uwaa... anak gue sudah boleh bacer apa yg gue tulis.. sblm dia tanya MENYULAM CINTA tu aper.. baik gue... stop dulu...

"Selamat Ulang Tahun Perkahwinan yang ke-7... "
 Syukur Alhamdu lillah...


SeAdaNya

Sunday, May 13, 2012

Selamat Ulang Tahun CINTA...
Moga yang baik-baik untukmu...

SeAdaNya

Wednesday, April 25, 2012

IsTimewa..



 Ini lagu Maher Zain.. anak pakcik zain ni mmg pandai nyanyi gamaknyer...



I was a foolish little child
Crazy things I used to do
And all the pain I put you through
Mama now I'm here for you

For all the times I made you cry
The days I told you lies
Now it's time for you to rise
For all the things you sacrificed

....  dan seterusnya lah kan..









TunJuk ngn OtomEnzz... Video clip lagu nih.... smbil mulut pok pek pot pek...

Ibu:   Tgk tu.. dia buat ibu dia.. elok ke buat macam tu.. tak sayang ibu dia.. ibu dia penat2 sidai kain.. dia saja2 je pi kotorkan.. ha tgk ni... alif pun selalu buat ibu mcm tu kan... saja je nak buat ibu marah..

Alif : ** Sunyi je... sambil menghayati lagu...rasa bersalah mungkin huhuuhu..  

Ibu : ** Dlm hati: hurm.. berjaya! berjaya buat dia insaf...

RaFiqah  : ...Tapi ibu dia senyum je, ibu...

Mesti dia konpius.... sbb apa yg anak tu buat sama mcm dia org buat.. ... Tp kenapa reaksi yg diterima dari ibu masing2 adalah berbeza.... Dlm video tu ibunyer cool je.. senyum.... Tp ibu dorang...  sangat le tdak yer...

Maka reaksi ibu adalah...

Ibu :... hurm.. hahahhahah... (dlm hati..yelah berlakon boleh le nak oii!!..)


Ibu pun kompius sebanarnya.. kenapa ibu tdak begituh...
 sory sayang.. Peace okey.... !!




Untuk hari ini... Sy terkenang ibu sy di kampung..

Terima kasih kerana melahirkan saya...

Syukur..  dihari ini.. saya org biasa-biasa saje.. dan saya bahagia....

AlhamDu lillah...







S.E.P.L.A.I.S!!!!!

Harta Dunia Akhirat..

SeAdaNya

Wednesday, April 04, 2012

JeLes tAu..

Sy Kuat jeles.. Bila tgk blog n status FB org.. gambor2 org.. selalu rasa jeles... Sy tak jeles pun kalau dia berjaya ke.. byk duit ke.. umah canteq ke.. Belaja tinggi.. ada Phd segala kan..

saya jeles kalau dia dapat hasilkan kek dah kuih2 yang cantik-cantik.... huhuhu.. adakah sy tersilap bidang.... Adui!! Tolong!!!

**Kak nowwa.. sy kan kalao akak upload gambar kek ke .. puffLova akak ke kat FB..
i wish i could press  J.E.L.E.S.. intstead of L.I.K.E... hahahah boleh macam tuh... :D



Gambar ni den cilok yo dr FB dio.. takdo mintak izin doh..  Biar deh maghah.. untung2 dapek cheese cake sebijik... huhuhuh..Peace kak..!!

SeAdaNya

Thursday, March 29, 2012

KanVas PuTih itu..

KanVas putih itu..Yang Diamanahkan utk sy Corakkan Dan warnakan..

Sibukkan hal Dunia.. Bukan Blog ni je tak bertulis.. tu otomen yg dua tu pun dah macam terbior dah.. Kesian..!!

Tau.. Sedar.. Tp .. tulah.. tak tau le.. Kata org.. Rumah Itu SyurGa Dunia... ye .. betul sangat2 le tuh.. Terima Kasih le pejabat... kerana menjadikan Rumah itulah syurga buat saya..  Minta maaf le kalau Pejabat ini tdak dihati... huhuhuhu.. masing2 le tuh.. itu saya kalian tatau le... ap tu u le.. jgn lupa .. yg insan coraknye dr institusi kekeluargaan yg kecil inilah.. maka ia perlu di utamakan...

Semalam .. wa dapat kesan yg Otomen satu  dah terlebih main... amik dia nak antor kesekolah.. dia btau dgn heppynya dia tak buat homework...  kalut buat dlm kereta... lps tu kalut pulak nak baca.. sbb lps tu ada spelling...  then salahkan omak ee yg kelam kabut ni sbb tak ajar dia baca.. n suh dia masuk kelas cepat sbb dah lambat... dia tension .. then dia beri tekanan pulak kek omak ee ni kan.. sape yg tak hot kan..?.. sib baik den tak tepun kiran.. btau yg smlm adalah sgt hangat utk den....

Ok.. Kita tgk jadual otomen 1 yer....

Pagi bangun pukul 7.00-7.15... kok sempat dapat le tgk Hi-5 ke.. katun ke hapa kan... dlm kereta.. lps dia makan muffin (sajer nak btau.. omak ee  dah pandai buek muffin... hahahahah...).. .. dia akan main laga-laga otomen dlm kereta....  ok aktvt utama .. MAIN...

Then dia p sekolah Cilipadi...  Otomen 2 masuk kelas... dia disituh adalah utk breakfast..berehat...buat homework.. tdo sat.. mandi.. mengaji.. makan tengah hari...dan siap2 ke Tadika plak.. tp apa dia buat semalam...

Dia tak tdo... maka sah2 le dia join kelas adiknyer.. dan dia MAIN....homework tak buat dengan jayanga dan bangganyer...

Masa Ibu amik... dia kalut buat homework.. dan jika.. sy kata jika... dia tader homework ketika dia dlm perjalanan ke Tadika.. maka apa  yg akan dia buat... dia akan MAIN lagi laga2 otomen dalam kereta....

petang abis sekolah... ibu amik ... dalam kereta... tanya.. "Ibu ada bili apa-apa tak...?" .. lapar la tuh...  then .. dia akan. MAIN laga-laga otomen yang dah tader kepala lagik...

Lps tuh amik adik ee kek sekolah... then baru dia mula cari pasal dgn adik ee..... Kalau tak dia mengamok.. adik ee mengamok.... dan lopeh tu.. omak ee ulak mengamok kan..... huhuhuhuhu...

Nanti balik abah pun tanya... "Penat sangat ke?... masam je.. senyum le sikit...."...

Ok.. Lpsmakan2.. isi perut.. minum2 air.... Mood Baik kalu otomen 1 akan bukak baju .. mandi.. n pakai baju .... lps tu.. Dia nak tengok Katun sblm pukul 8 malam... Sambil  TV bukak katun .. dia pun MAIN.. atur strategi peperangan ... Otomen Lawan Raksasa.. plak... huhuhuhuh...

Sampai le kul sepuluh.. main le... suh tdo awal kalu mengamuk .. Jam dah pukul 10.. br dia blh terima hakikat yg dia dah kena gosok gigi.... buang apa yg patut.. n tdo...


Lps dia menensenkan omak ee dgn insiden menyalahkan omak ee sbb dia tak dpt markah penuh masa buat spelling.. maka rutin smlm adalah berubah.... Abah bersetuju utk bersabar dan mengajar anak2 ee semalam... jatuh cinta sekali lagi dgn abah semalam.. ahahhahahah... ;) mlm tadi.. dgn omak2 ee tak dapat tgk TV.. Abah cakap kat Alif..

"Abah dulu.. atuk tak bagi tgk TV Tau,,,"..

Mula-mula tu ibu ajar.. tapik tak blh le... Dua2 bikin Panas.... So abah takeover lah...


Abah : Cuba eja nih..
ALif : L-I --> LI.... L-I-N--> LIN...  = API...
Abah : Aik... Jgn Tgk Gambar!!... 


Supaya tidak merasa bersalah goyang kaki sesajer..  nak bukak Tv tokleh kan ..Ibu berjaya le melipat kain 2 bakul.... .... huhhuhuhu..

Masa Lipat-lipat kain tu dgr jugak dua beranak ni mengutuk ai... tapik tak pelah... Ai rEdhokan ajelah... huhuhuhu..

Abah  : Cuba eja ayam...
Alif    : A --> a... Y-A-M --> yam... AYAM...
Abah : Pandai... Itik..?
Alif    : I --> i... T-I-K--> Tik... ITIK... 
Abah : Pandai....  Cuba Eja... Rhinoceros?...
Alif    :.. ala .. abah ni... (smbil buta bunyi2 tensen sbb soklan susah..)..
Abah : Takpe..takpe.. Ibu pun taktau....


Kita ni selalu sibuk-sibukkan diri utk benda2 yang tak perlu.. harap2.. sy tdak hanyut dgn hal-hal dunia... dan tidak tertipu dengan senda-helah dunia...


Wahai anak-anak.. Sorry ok... Utk Gaban.. Sorry Okey.!!

SeAdaNya

Tuesday, March 06, 2012

UnTuk Tidak Lupa..



Lupa.. Doa adalah Pemberian terindah.. Lupa.. lupa .. dan lupa....

Doaku Untukmu Sayang..
(WaliBand)

kau mau apa, pasti kan ku beri
kau minta apa, akan aku turuti
walau harus aku terlelah dan letih
ini demi kamu sayang

aku tak akan berhenti
menemani dan menyayangimu
hingga matahari tak terbit lagi
bahkan bila aku mati
ku kan berdoa pada Illahi
tuk satukan kami disurga nanti
taukah kamu apa yang ku pinta
disetiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia

Mungkin diri ini tidak cukup sempurna untuk menjadi kekasih hati..
Mungkin tidak cukup sabar menjaga anak-anak mu..
Mungkin tidak cukup sepadan untuk menjadi suri ..

Maafkanlah semua ketidakcukupan itu dan terima kasih atas kesudian untuk terus bersayang-sayang...

Tulisan begini macam sesuai utk anniversary jer kan... huhuhuhuhuhu..  Boley la ek.. sapa nak muntah.. silakan... hahahhaah..




SeAdaNya

Friday, March 02, 2012

KeaBadian Cinta..

"Cinta tak perlukan mata..tak perlukan telinga..cinta cuma perlukan hati.."


~ ThaNks~


SeAdaNya

Thursday, February 23, 2012

SaRat

 Hidup umpama roda.. kadang atas -kadang bawah.. hari ini sy merasakan sy berada di kedudukan paling bawah..

kemudian.. ini...




dan hari ini makin suram sy rasakan....


SeAdaNya

Friday, February 17, 2012

AnaK-aNaK..

Nikmat Tuhan ni macam-macam.. atr nikmat Dia pada saya.. antara yg membahagiakan ialah anak-anak dan kasih sayang..

Syukur..

Anak-anak saya dah besar2.. bukan baby2 lagi.. perlakuan cara cakap.. semua dah mcm budak besar.. kadang kita pun tatau nak balas apa.. bijak sgt bercakap.. bukan ikut perangai org len pun.. perangai kita abah jugak..huhuhuhhhu..

Tahun lepas dan Tahun ni.. tahun semua org masuk sekolah.. abah masuk sekolah.. Alif n FiQah.. Masuk sekolah baru.. dan Ibu pun mungkin akan masuk sekolah jugak ujung2 thn ni.. Jadik Jom kita kongsi gambar sekolah Alif n FiQah..


 Masa first day nak ke Sekolah.. Mula2 dia Happy.. Konon2 MacHo..

Keluar kereta.. smpi kat Tangga sekolah.. dia dah kuarkan statement.."Alamak Takut la Pulak.."... huhhhuu


 Tp ai Anto dia kat Pintu masuk je.. Pastuh bior je dia naik senirik.. Riso jugek kalu2 dia buat drama macam ssekolah dia yg dulu... Tp masa nak tggu kelas abis tuh.. hati tak sedap .. kesian dia.. kena bawa diri sendiri.. ibU org lain semua anto smpi atas.. Abis je waktu kelas.. .. cepat2 pigi amik dia.. nilah ropanya ha... 



 Dalam KereTa.. den pun tanyolah dia belajar apa kan... buat apa arinih.. dia kata dia bersenam nyanyi... pastuh dia kata.. ibU n mama org lain semua tengok anak dia bersenam.. ibu Alif je tader.... huhuhuhuhu.. ibu jawab.. oklah tu.. anak ibu terer.. berani plak tuh.. diam dia sekejap.. then omak ee yg eksaited ni tanya2 la lagi.. kawan ramai tak .. ticer suh buat apa.. last2 dia kata.. Ala.. Pinat le.. ibu asik tanya2 aje... huhuhu.. Den plak terdiam di situh... Sampai Rumah... Terus TerTdo..


Anak den kalao tdo.. mmg gni gaya nyer.. Ala-ala org kaya-kaya gituh.. hahahha
Esoknya.. bila nak antor.. dia suh antor smpi atas..   dia kata  nak pegi sekolah kena ibu antor.. then dia tunjuk signboard bawah ni..

" Ha.. Nampak ni Ibu.." ~ Alif ....
smbil angkat kening... n senyum lebor...



 Yang Ni Plak si RaFiQah.. HebOh sgt nak SekOlah C.i.l.i p.@.D.i... sbb best fren dia sekolah situh..
 Dia tader drama swasta.. sbb Pagi masuk sekolah sekali ngn Alif.. cuma Pagi Alif ngaji kat situ dia tadika.. Petang br Alif Sekolah.. n dia plak ngaji kat situh... Mula2.. rajin minah ni bangun pagi... tp akhir2 ini.. payoh plak nak kejut mandi....

Ni Baju cili Hijau.....





 Ni Plak Baju Cili Merah nyer....




Pandai tiCer Dia.. Kalau tukar Kerajaaan pun.. kita tak yah Tukar uniForm.... hahhahahah....

Harapan saya tahun Depan.. anak kita yg sorang lagi ni... Dapt pegi UK plak Utk bersekolah... sama-sama kita usahakan... Mudahan-mudahan Tuhan Perkenan...


SeAdaNya

Wednesday, February 15, 2012

CeriTeRa kami, kamu Dan Mereka-mereka yang Kita sayang..

SyUkur.. Itu le yg sesuai utk di ucap.. utk saat dan ketika ini..

bermula 3 Februari 2012.. Sampai lah semalam.. 14 Februari.. ada dalam sebelas hari.. dan dalam sebelas hari tuh.. ada lah dalam 5 hari tuh.. yang pagi gua  kerja.. malam wa ada kat area KL/Bangi/kajang/n9..  atau.. siang kl.. malam kat penang.. mmg cerita katun jugak la.. tp itulah.. Dia izinkan.. utk semua nya berlaku begitu...

Apa yg penting .. sy cuba melakukan tanggungjawab sebaik mungkin le... sebagai pekerja.. pendidik di bumi bertuah ini.. .. agar rambut yg ditarik tdak putus .. dan tepung tdak berselerak.. wpun macam katun... huhuuhuhuh..

Kemuncak pengatunan.. bila.. ahad tu wa smpi ke penang pukul 5 petang.. then decide utk turun semula ke KL pada keesokan harinya selepas bertugas di pejabat... hohohohoohooho.. tp esoknya pula (selasa) kena masuk kerja juga.. sbb ada kelas... huhuhu.. itu blm cerita katun sebelumnya.. yg.. smpi penang pukul 4.30 pagi.. pukul 3 petang dah gerak ke UKM bangi ... semua utk mereka-mereka yang kita sayang..


Utk omAk Den..



dan utk... Cik adik manis ini..



'Kalau hati Sudah suka.. semua indah sajer...'

gitu le kisahnya.. jgn le tanya mengapa.. sy  belum dapat nak menjawabnya..

apa yg penting.. sy dedikasikan.. terima kasih sy kepada Gaban.. kerana izinkan sy menjadik katun..bukan setakat izin.. malah support lagik..  utk otomen2 kecik yg dua org tuh..atas kerjasama yg diberikan.. 

dan terima kasih juga kepada geng katun.. cik sera.. ... u mmg minah rempit... mecassseyyyy!!..

Penat?.. Penat le jugak.. tp apalah sangat kan...

SeAdaNya

Saturday, February 04, 2012

SoKong Penuh..

Hope 2 WalK


EsoK 4 Februari... Jom Kita Ke MuZium Negara..



Pagi td.. Mar dtg.. dia bawak.. lbh kurg 30 bijik muffin...

Katanya.. dia tader barang nak diberi utk dijual.. Jadik dia buat Blueberry Muffin..dia suh juai.. Oleh kerana muffin nyer sgt oooseem... sedap banget... Cik Yati dah beli satu Muffin.. dia bayar sepluh ringgit utk satu muffin.... Hasil jualan masuk Tabung... Tukang bawak pun tak tahan.. dah kidnapped 6 bijik.. Duit Masuk Tabung.. Ketika dan saat ini... ada lbh kurang 20++ bijik je lg... Mudah-mudahan dapat smpaikan hajat Puan Mar kita.. Terima Kasih Kawan-kawan...




Derma Bukan Tontonan – Herman Tino

 

Tangan kanan memberi
Sorokkan tangan kiri
Derma bukan tontonan
Lakukan dalam sepi

Sematkanlah keikhlasan
Huraikanlah kebuntuan

Kerana sesuatu
Suratan kehidupan
Mengharap dan dipinta bantuan

Harta bukan milikmu
Untukmu hanya rezeki
Terkurang himpun lagi
Terlebih memberilah..
BegItu Lebih kurangnya..
Sedikit Tulisan Janji..

SeAdaNya

Thursday, February 02, 2012

KeKasiH..

MenJelang Hari ulanG Tahun kelahiranmu..

SeLaWat & Salam Atas JunjUngan Besar...

SeAdaNya