SeDetIk LebIh

Friday, November 11, 2011

a.P.a a.d.a p.a.D.a....

Tahniah le. pada yang mengikat janji.. izin berwali hari ini..
Tahniah juga pada yang menimang cahaya mata hari ini...
Semoga berbahagialah dan tenteramlah adanya dengan kurniaan dan rezeki yang diberikan..

15 Zulhijjah 1432H sudaH..

Dan budak ini menambah usianya setahun lagi.. bila menjelangnya Hari Raya aidilAdha.. ..

"SemoGa Yang baik-baik akan bersamamu dan akan jadi Milikmu.. Wahai sang puteri... Ameeeen..... "


Pagi td.. dia tak mahu bawa botol susunya ke sekolah.. katanya dia tidak perlukan botol lagi..
Fiqah : Akak dah Besaq.. takmo bawak botoi dah.. (anak den mmg pekat ckp penang yer..)..
iBu: ye ke nih?.. betul.. ni.. ?
FiQah: betui la..
Dia sudah 4 tawwun la... apa le ada pada no.. sbb d mata sy.. she is still my baby..
Ibu Sayang kamu .. lebih dari apa yang kamu tahu.. Abah dan abang aliF Juga begitu... walaupun kita orang suka buli akak.. huhuhuhuhuhu.. jangan mare.. !!

SeAdaNya

Friday, November 04, 2011

Saya & PerPusTaK@aN..

Guugelina..

Saya dan perpustakaan...
sy bukanlah gemar atau suka pergi perpustakaan.. sebetulnya sy tidak suka terikat dgn undang2.. .. bila di perpustakaan itu perlu Senyap!!.. Bila ko masuk je.. geng geng ulat buku yg series ajer.. geng geng genius.. skema, nerd terisi didalamnya.... kalo ko masuk ada bunyi je, seme mandang ye.. depa ni tak fokus ke hapa.. hahahah .. dulu begitulah.. skrg perpustakaan dah ada ruang senyap dan ruang utk bising, bukan bising.. bincang bincang le.. ada bilik yg boleh ditempah utnuk  diskusi.. untuk tgk movie... macam library di unibersiti ai.. dulu.. kelas universiti ai... walopon yuran amikn mahei skrg ni..

.. tp kisah silam zaman sekolah dimana perpustakaan adalah zon Jangan bising.. mempengaruhi saya utk .. malas ke perpustakaan.. Kedai buku lebih masyuk untuk saya... dan kedai buku yg ada tmpt duduk2.. n  baca buku.. lagiklah syiok.. tapik.. itulah.. kalau ikut poket.. perpustakaan menawarkan sesuatu yg lebih baik.. walopun bau buku di kedai lebih nyaman..

Ingat sy buat pembentangan arituh..? itu untk dapatkan biasisw@ sebenarnya.. bukan biasiswa sgt yg saya nak.. sy nak cuti belajar sebenarnya.. sesuatu yg baru utk kembalikan semnagat dan kekuatan dalaman saya.. semangat dah ilang..  tak payah le cerita.. kerja kat mana pun ada politik pejabat.. dan di sini juga tak terkecuali.. setakat ni alhamdu Lillah.. tidak le terkesan sgt, sbb di  f@kulti seme je okay2.... tp.. sy rasa ini yg terbaik perlu sy lakukan.. yupp!!.. Sy perlu majukan diri.. pedulikkan dgnn karenah2 yg tak ngam dgn jiwa..  dimana-mana pun begitu kan.. jdik tader hal sgt utk dibesar2kan..

 Walaupun tindakan ini.. bakal menyusahkan saya.. menyesaakkan jiwa.. tp tekanan akan melahirkan insan yg lebih baik.. sy harap saya tak jd air longkang yang bertakung.. dan membusuk.. walaupun nampak tenang ia terdiam disituh.. sy mahu jd sungai yang mengalir.. bergelora.. deras airnya.. tp dalaman nyer.. bersih.. suci dan menyucikan lagik.. itu la harapan dan cita-citanya..

dan hari ni.. slps mood tatau nak buat apa.. lps kena tembak masa presentation..

 dan hari ini .. pagi ini..sy ke perpustakaan.. dan biasanya sy akan dpt surat.. lewat antar buku... hahha.. tp sbb staff.. lewat pun tak kena denda,,... huhuh.. terima kasih perpustakaan yg semakin fleksibel dan bertolak ansur.. supaya budaya membca itu terus mekar dlm saya dan dalam kamu semuaaa..... perpustakaan seharusnya begituh... MESRA PENGGUNA... setuju tidak..?


SeAdaNya

Tuesday, November 01, 2011

huJan & BisKut pingPoNg


Tatau apa yg nak kongsi arinih..

 Hujan lebat ni.. teringat air kopi cicah biskut ping-pong.. sedap kok dapek nih.. huhuhuhuhu..

**ihsan Si GuugeLl

SeAdaNya