SeDetIk LebIh

Monday, October 31, 2011

D$LR

Haallo..

Ingat post teringin hari tuh.. heheh..

sy bukan nak apa pun .. sy nak bli kamera yg best je pun.. dah lama ngidam.. tp sblm ni blh je bertahan dgn kamera digital yg gaban bli dgn harga yg mahal gak le (kalau dah ribu tu mahal le pado den) .... zaman tuh masih mahal lagik..wpun lps2 kawen i btau nak beli, dia macam tak setoju.. dia kata nantila.. sekali bila dapat anak.. 2-3 ari lps tuh trs dia bli.. (tanpa mintak pendapat i tau..pendapat i penting ssbb i ada citarasa sendiri heheheh).... anak punya pasal kan.. masa tu terkompius.. sayang anak .. tp tak sayang bini.. huhuhhuh.. saitan nirrojim le yg bisik2 taim tu gamak nyer... .. huhuhu... .. kalu tgk zaman skrg.. ratus2 tu dah blh dapat dig cam yg cangggih pun... 

ekceli i mmg suka kamera... tak kisah le kamera apa..  asal dapat amik gambar dan simpan gambar buat kenangan.. dulu masa belajar.. simpan duit sendiri.. smpi dapat bli kamera yg pakai kodak (filem) tu kan..harga tak hengat ..  brand nik0n kalu tak silap.. rasanya smpi dapat degree itu le kamera yg gue gune.. bila dah kawin pun masih le lagik guna kamera  saspen (saspen sbb lambat tau result.. gambar ok ke tak.. filem masuk angin ke tak...  muka cantik ke tak. mata lelap ke mata bukak.. silap haribulan mata merah huhhuuhh..).. hahahaha.. saspen le tuh.. (tp kawan sy sorang ni dah semakin suka plak ngn elemen saspen tersebut... dia ada kamera aras perut tau.. mau tau lebih tanya dia.. dia terrer .. )

smpi sekarang kamera tuh ada lg. . tp skrg jadik mainan Rafiqah ngn Alif je..  smpi dorang pun tak mo main dah .. kelaass budak2 sekarang.. iphone pun blh buat memain je.. fiqah pantang nampak iklan yg ada iphone mesti mintak i bli satu.. aduii.. taim den dulu..  nak ado tepun kek umah pun payah.. rejoki kao la nak yo..

balik pada digital kamera td.. so i blh je bertahan dgn kamera tu.. i bukan terrer amik gambar pun..asal bulih amik dan bulih tgk2 lps tuh.. bila tgk gambar anak2 masa kecik2 pun i blh nangis, insaf n bersyukur.. i kan suka  layan perasaan .... dah kesukaan nak buat camner..


dgn kamera tu jugak blh je i bajet pro n amik gambar kasik kabur2 dia nyer back ground.. heheheh.. tader hal punyer..




sampai le satu hari cik FiQah kita dgn jayanya telah menjatuhkan  atau dgn bahasa lbh tragiknya.. menghempaskan kamera yg menjadik lambang kasih seorang abah pada anak sulung dia..  huhuhu.. masa tu ingat blh repair.. so i menten je la.. asal anak sihat.. sudah.. barang duit.. boleh cari kata org..   sekali kos repair dia.. adalah lebih baik membeli baru.. tapik adalah lebih best jika pembelian baru itu adalah DSLR.....


 Panjang2 cerita .. payah tul le.. sebenarnya..en Onn dan Cik sera.. tlg jawab soklan ini.. kamu pakai kamera apa skrg? dan jika kamu berpeluang utk beli kamera lagik.. kamera apa yg kamu akan beli (maksud model D$LR brand apa.. model yg mana) ..  dan apakah nasihat kamu kepada saya..  atau sesapa sahaja sudi dan tunjuk ajar atau berkongsi pengalaman.. sbb sy memang akan tangkap jugak sebijik.. sbb sy dah smpi tahap mimpi2.. cuma tak mao ia jadik mimpi ngeri.. sbb sy belum smpi tahap blh lap hingus ngn duit.. huhuhuhu.. boleh komen terus di ruangan komen supaya gaban tau nak bagik hadiah yg mana satu... huahuahuahuhauahua... kata sayang!!... huhhuuhuhu


SeAdaNya

Tuesday, October 25, 2011

TerkeSan..

Macam pernah kubaca  tulisan seseorang yg menggunakan tajuk ini tapik shapa ya.. sori la kalo sy tiru kamo...

 tapi ia benar.. benar terkesan ya.. dia org biasa bagi dirinya.. yg selalu menyentuh hati shaya.. pada saya dia luar biasa.. 

Meor -pesta Jiwa...

 "Kita jatuh, dengan kudratNya kita bangun. Kita berdiri, berjalan bahkan berlari segagahnya kita, pun jika di dada kita penuh dengan nada yang sombong, pun ianya tidak bermakna..bahkan nilainya seperti hampas kelapa adanya, mungkin lebih dari itu, kerana hampas kelapa pun berguna juga untuk kehidupan kita.

Jika dikatakan kita bersolat atau beramal itu untuk mengharapkan ganjaran pahalanya, permintaan yang terbaik bagi saya adalah tenang jiwa. Kerana jika jiwa kita tenang kita tidak akan mengharapkan sebarang balasan berbentuk ganjaran pahala dan sebagainya. Tenang jiwa akan bikin kita neutral seadanya. Jika solat atau ibadat itu membawa kita ke lembah dendam dan haloba, itu mungkin ada yang tidak kena di dalam jiwa kita, sebab solat adalah suatu ritual penyerahan yang suci."

dan dia juga yang selalu membiasa-biasakan diri..

Zahiril Adzim


"Aku diam, dan bersyukur. Syukur lagi. Syukurnya aku atas setiap perkara yang aku terima hari ni, lebih daripada perkataan 'syukur'. Syukur aku bukan sekadar menyatakan syukur di blog aku ni.
Hanya Pencipta aku yang tahu.
Kerana Dia sahaja yang mengerti setiap perit dan hitam - hitam yang aku pernah mengadap sebelum ni. Nah, ini dia pulangan yang diberikan untuk setiap duka - duka lampau. Alhamdulillah."

 
 
Tuan-tuan budiman.. izinkan sy berkongsi catatan..
 
Semoga sentiasa dikurniakan keselamatan dan ketenangan.. Ameen..
 
SeAdaNya

TinG ToNG Ting tong..




SeAdaNya

Monday, October 24, 2011

k.E.n.@.P.a?

Udeh lama sy tak cabar diri sy..duduk dalam zone selesa.. tp smpi bila kan? hari ini sy belasah je mencabar diri.. sy kena buat pembentangan.. itu satu daripada 5 ke 6 syarat utk sy dptkan biasiswa sambung belajar..

Saya pun tatau kenapa sy buat ni.. dulu.. sy ingat smpi degree cokoplah.. lps tu smbg jugak.. then ingat smpi master cokopla.. then hari ini.. rasa nak menyambung jugak..

ntah le tak paham jugak pesal apa le nak buat benda ni..

now.. otw back to penang from Sh@h @lam.. klu btul nak buat kat sini.. nile yg akan dilalui selepas ni.. dan akan kena present berkali2 plak lepas ni.. dgn panel2 yg lbh kurg sama mcm td.. yg mana pembentangan adalah antar perkara yg paling dibenci .. termasuk le menghadiri sessi temuduga dan nak viv@..

adui.. betul ke nak buat ni..?  

SeAdaNya

Wednesday, October 19, 2011

i.N.g.i.n - i.N.G.i.N.aN

Teringin dan keinginan.. sy ada berbilang2 kehendak dan keinginan.. banyak!!.. pompuan kan.. mao cantik mao itu mao ini.. tapi semuanya sy simpan dalam hati.. jarang sy cakap2..kalau cakap pun cakap je.. tindakan ke arah menyempurnakan tu .. sy letak ujung2.. sbb yg didulukan ialah mereka2 yg saya sayang..

sekarang ni kan sy tgh mengidamkan satu benda tuh.. ya ampun!! tataule kenapa ngidam mcm tu sgt.. dah byk tahun sy boleh bersabar dan letak IA di ujung2.. kenapa lah sgt berkehendakkan IA sangat-sangat akhir-akhir ini yer....tp skrg ni.. tdoq mandi makan. asik teringat IA.. harus kah sy dapatkan  satu?.. haruskah...?

atau ... mgkinkah akan ada yg akan menghadiahkan Ia kepada sy..?.. kata sayang..... huhuhuhuhuh..



psst.. gambar dibawah tiada kaitan dgn keinginan saya..


**Nugget bantal peluk kata fiqah..bukan gambar sebenar.. ihsan gugel..
SeAdaNya

Monday, October 17, 2011

Le.bih Ba.Ik..

Utk Kesekian kalinya.. sign in.. then sign out...

 hari ini lebih baik dr semalam.. dan moga-moga esok lebih baik dari hari inih... mana tau esok boleh tulis panjang-panjang... :D....



SeAdaNya

Saturday, October 08, 2011

k.O.S.o.n.G

Rindu..? Silakan merindu yer.. 

Kosong... dalam kepala.. dalam hati... sampai tatau nak tulis apa...

Kita menung2 dulu la yer...


SeAdaNya