SeDetIk LebIh

Tuesday, September 20, 2011

RiBut.

Di pejabat.. petang.. Ari pertama kerja utk mggu ini .. semalam coti.. selepas mensetelkan kerja yg dasat  ahad lepas.. dasat le.. debaran tu dasat...

pagi td invigilate..  ngantuk beb!!.. asalnya kena jaga di laman SisW@.. tp masa ttgn kehadiran kisah nyer  kena jg budak2 yg di isolasi..  kes budak2 yg sakit dan ada sindrom yg ada kelainan dgn pelajar lain.. contoh.. kalau exam 2 jam jd 3 jam.. kalu exam 3 jadik 4 jamm.. mujur paper td 2 jam.. lajak2 pun 3 jam je le.. 3 jam kalu.. lajak jadik 4 jam...  mula le ada keraguan ttg kesanggupan utk mengawas secara terhormat.. hihihih..  di sini.. kalau mengawas itu tdak boleh buat benda lain.. dolu .. masa gue belajar dolu.. lecturer siap baca paper lagik.. tade hal..

 tp yg tak paham nyer..  mmg le di asingkan tetapi.. dorang tak plan utk asingkan penyakit berjangkit dgn budak2 sihat yg kelainan upaya nih.. agak musykil di situ.. kesian plak kalu terjangkit penyakit kat budak2 tuh..

tadi denagr buji deruan kuat.. ingat ada org menolak barang..  salah.. rope2 nya bunyi angin yg sgt kuat.. mao ribut gamaknya.. takpe lah.. itu ribut di luar.. dalam hati pun ada macam2 ribut...

 Ribut pun ribut le... Angin Tofan lagikan di rasakan.. inikan pulak ribut ributan.. coma kan lebih damai jika  angin sepoi-sepoi bahasa.. tapi gmana mao sedar nikmatnya jika tdak dirasa ribut-ributan... 


 daaa mao kerja.. sbb kena balik awal.. otomen Alif dah pesan suh amik dia awai... ..

SeAdaNya

Monday, September 12, 2011

Saya StrEss..

Semuanya serba tak kena.. penyakit gastrik ni pun mula la dtg nak nyinggah.. (tau le rayer kan)..  bila penyakit tu mcm nak datang balik..  tau le saya, alamat stress le tuh.... wpun  coba di sorok2.. tp kita tau kan.. kalau kita stress.. makan dah tak rasa sedap.. tdo wpun lena smpi tak sedar nak bangkit awai.. tp bila bangkit badan rasa sakit2..  rasa letih ajer.. hurm... 

Wpun sy stress.. tp sy senyum2 juga bila  dgr lagu senyum Malique n Najwa.. sy rasa sonok plak bila ada org tapaukan lemang ngn serunding wpun dia buang rendangnya sbb dia takut basi.. (bang rendang lambat basi bang.. huhhu..setey..)... gua senyum2 juga bila masa drive alif pegang n gosok2 tangan gue... wpun tak cakap apa-apa..  gue senyum2 juge bila kakak fiqah.. amik tangan gue.. n letak atas bahu dia.. semuanya mao manja2 sama ibu yg stress.... wpun semalam berbakul2 kena serang dgn ibu nyer yg stress... 

 sy selalu lupa.. yg hidup sy bukan sorang2... sy selalu pikirkan apa yg sy hendak.. kenapa org sekeliling tak paham apa yg sy hendak.. walhal.. sy yg selalu tak paham siapa saya.. dan kenapa sy perlu bersyukur .. berterima kasih dan berlapang dada dgn apa yg ada......hidup begitulah... pahit masam manis tawar... wpun apa rasanya.. Raikan Lah.. harap22 boleh berklapang dada.. dn bertemu penawar utk penyakit jiwa sy nih..... Senyum sokmolah...


K.. bersiaran lagi di lain kali.. pagi2 senin ni jom layakan Lagu nih..  al masyuk le jugak.. .

Senyum senyum senyum

Senyum senyum



Verse



Kacak luar

Kacak dalam

Kacak dengar sini

Kalau saya senyum

Awak mesti senyum sekali

Kalau kita senyum

Semua orang berjangkit

Bila semua orang senyum

Dunia tiada penyakit

 
Senyum

Tak perlu kata apa-apa

Senyum

Tak perlu kata apa-apa

Senyum

Tak perlu kata apa-apa

Senyum

tak perlu kata apa-apa



Akhirnya sempurna tiga album pertama

Bunyi macam koleksi hits terbaik orang lama

Dah ku kata ku takkan henti sampai tua bangka

Kalau habis abjad aku rap dengan angka

Satu dua tiga anugerah diterima

Oh itu tahun lepas tahun ini cuma dua

Tersenyum tiap kali kalah dengan Nurhaliza

Ditertawakan oleh anakku Inca Medina



Oh Inca Medina orang secantik nama

Cantik luar cantik dalam cantik macam mama

Hati macam grandmanya anginnya macam papa

Kalau dah merajuk nampak muncung sampai sana

Sebelum jadi drama dah tahu nak buat apa

Nyanyi balik lagu ayat lama ayat mama

Wanita hari ini jaga sensitiviti

Kalau buah hati merajuk boleh cuba ayat ini


Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini

Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi

Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit

Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

 
Ay buai tinggi-tinggi sampai ke puncak awan

Dengan kumulus dan nimbus aku berkawan

Aku bukan rupawan aku bukan jutawan

Tapi aku punya satu senyuman yang menawan



Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan

Dengar kata hati perasaan jangan dilawan

Kalau takut mula-mula kita boleh berkawan

Duduk dulu biar ku belanja kopi secawan

Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian

Apa rasa jadi cantik kacuk cina pakistan

Apa rasa jadi seksi suka tak diperhatikan

Apa rasanya terima bertubi-tubi puji-pujian



Tu boleh pun senyum cantiknya gigi

Sepuluh markah penuh seharusnya ku beri

Wanita hari ini harus pepandai puji

Kalau dia jual mahal boleh cuba lagu ini



Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini

Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi

Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit

Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit



 Malique Ft. Najwa
Senyum:






SeAdaNya

Tuesday, September 06, 2011

RinDu..?

Rindu ke? ikikikik.. sakan acik bercuti ha... lega rasanya.. org kata kalau kita masuk kerja.. lps tu sat saja dah tiba waktu balik.. tu petanda rezeki berkat le tuh.. mudah-mudahan gtu le.. kerja ni.. wpun hari -hari kerja tapi tak abis2.. ada aje benda perlu dibuat..   ada aje yg kena buat..

 masa dirasakan cepat sgt berlalu.. umur pun dah banyak.. Alhamdulillah.. masih bertemu ramadhan dan Syawal tahun ini.. masih diberi kesempatan utk mohon maaf  maafin sesama manusia..  tp tatau le..  sama ada hati ini telah menggunakan kesempatan sebaik mungkin..ada yg boleh bersatu.. tp masih ada rasa berpecah dihati.. entah le.. duniawi sangat gamaknye... pelan2 ye... sy akan cuba maaf maafin seikhlas2nya..

yep.. seminggu lebih bercuti..  mmg sesungguh2 nya bercuti.. ada le sehari dua .. gue guna time cuti utk marking paper student.. yg lain.. duduk di kampung... jadik ibu, anak, isteri n menantu sejati kata org.. ikikiki..  asik  berbakti dgn majikan... keluarga nya bila mao digembirakan hatinya..? masa raya2 gini le kan.. .. 

Hari ni.. hari selasa.. dan hari pertama kerja lepas raya.. kelas ada 3 jam.. sejam dah setel td.. tp ada le 2 org aja stodent nya.. sudah nya gue yg pelik.. sapa plak nak amik exam.. gue ke budak2 nih...  soklan yg diberi suruh disetel masa coti.. pun tdak di bikinnya.. meraka bilang.. raya sakan... org ramai dtg beraya di rumah.. Lohh!!.. 2 kali gue pikirin.. mau exam ngak ini budak2.. adui...

Gue ajarin ajer.. raya2 ni.. malas mao marah-marahin.. malas leter leterin..    malas plak nak padamkan bunga-bunga api di hati stodent gue yg 2 org itu.. sah2 depa yg susah payah mai.. org lain yang tak mai .. tak patut pulak org lain yang nak di  tazkirahkan..  org lain buat silap.. org lain yg kena marah..

now.. tgh lapar... tgh tggu member abis kuliah.. nak lunch.. poning dah kepalo acik ha.. pagi td.. bekfast roti gardenia smbl ikan bilis yo dongan air sojuk.. dah sebulan poso.. terlupo lak rutin yg kono  sarapan pagi2...

oo ya..

Salam EiDulFitri Dari saya dan keLuarga...

Mohon Maaf Zahir & batin... Rumah saya sentiasa terbuka.. jemputlah dtg beraya.. tp kalau nak makan sedap.. sila impom awal.. 

Ok.. Ada reZki Kita CeriTa Lagi... Daa...







SeAdaNya