SeDetIk LebIh

Monday, November 30, 2009

QuRbAN..

Mabuk daging?... hahah.. layan je lah .. biasalah.. musim2 ni.. td ada korban di kampus.. wpun bukan antara org2 kuat.. tp tetap memeriahkan majlis.. harus.. pogram2 makan ni .. kena beri sokongan.. tak baik membazir.. hehe.. ye lah.. mingu2 ni ramai yg bercoti kan.. makanan utk 500 org.. klu idak kita makan.. sape lagi kan..

masa makan.. rasa ok je.. tp lps makan.. mmg terasa betul mulut berminyak.. mcm payah aje nak hilang.. perghh!!.. kalau ader darah tinggi mmg pening la gamak nyer.. hahahhaha.. pening tak pe lagi.. kalau pengsan .. apa macam.. sapa nak jawab..

seram plak bila dgr lemak2 nih.. bila usia semakin meningkat.. apa lagi yg kita harap kan.. klu dulu .. nak dapat ijazah.. dah dapat.. nak kerja. dah kerja nak kawen... dah kawen.. nak ade anak.. dah ada anak.. nak ade rumah.. lagi apa lagik..? sebut lagi apa harta dunia yg kita nak kan.. wishlist sikit punya panjang.. nak hitu hini.. tp lately.. apa yg saya hendak ilah.. saya mahu sihat.. YUP.!! saya mahu selamat.. ..

itu yg kita minta hari2 kan..
kalau kereta panjang berjela.. tp hati susah.. buat apa kan..


Raya Qurban yg btul menginsafkan saya..

tgk sepupu mak yg dbiarkan tinggal berseorangan di rumah dgn keaddaan dia yg tak berapa nampak.. jalan bertongkat.. anak2..? 8 semuanya.. bukan satu dua.. tapi .. tak pedulikan dia.. datang bila bapak dapat duit welfare.. tlg ambil duit.. dan beri pada bapaknya.. kalau bagi semuanya tak pelah kan.. tp mak kata.. tdak.. anak nya pegang,,.. sebahagian aje yg di beri.. bila mak minta sikit.. utk tebas rumah nya yg semak samun.. risau kalau ader alif waw lam alif ra' kat kawasan rumah dia.. yg betul hampir dgn umah kita org.. dia tanak bagi.. alasan nya.. duitnya dah beri pada anaknya.. walhal.. sesen pun duit tu tak dimanfaatkan utk dia.. hati mana lah tak geram.. sudahnya.. bertamu di rumah kami.. kami yg kena tgk susah payah dia. anak2..? entah..


erm.. yg satu lagi.. saudara juga.. kaya.. duit beratus ribu.. tapi hati susah.. sebab,, anak juga..? asik berselisih pendapat dgn anak, kes jiwa remaja la nih.... panas dua2.. tak blh dekat.. ada saja yg tak setuju.. hati susah.. hidup tak ceria tak bahagia.. mana nak dtg nikmat nya..


erm .. entah la.. bila dikenang2.. rasa macam nak balik la.. sbb dah pukul 5.. wakaka.. apa kait da..

minggu ni dah ade sindrom sedih bila tgk budak dua org tuh.. sbb next week.. terpaksa hantar mereka ke kg.. sbb mak dan bapak nyer.. terpaksa memenuhi tuntutan kerja.. kebetulan .. pada tarikh yg sama.. jadi.. tak blh la nak tlg cover2..

bila teringat .. menitik air mata.. skrg ni tgh usahakan.. rafiqah.. supaya blh terima susu lain.. dia pun da 2 taun.. dah sepatutnya.. train dia melepaskan utk menyusu dr susu tin.. tapik sedeih dia bukan main la..

mmg la agak lega juga sbb tak payah nak usung bekas pum susu.. nak balik cepat2 sbb nak simpan susu dlm peti.. risau kalau susu teringgal dlm kereta lupa nak bawak masuk.. tak payah susah2.. steril botol ke hapa ke.. tapi.. sedih.. sbb macam kita dah tau anak kita dah semaikn besar..

wpun my husband kata.. 2 pun dah cukup untuk dia.. tp sy rasa.. satu masa nanti.. saya rasa saya akan rindu utk ade baby kecik.. yg boleh di gomol2.. geram.. maka .. wpun skrg mxcm fobia bersalin tuh masih terkesan.. tp saya masih harap.. bila buda 2 org tu dah sekolah.. sy akan usahakan penambahan lagi.. heheh..

erm.. bila tgk baby kak long mmg teringin.. cuma tulah .. fobia satu.. satu lagi.. nak kasik budak 2 rg tu panadai berdikari sikit.. ..

erm.. tadik kata nak balik ka... tp duk mengomel ntah hapa2.. balik je lah.. pening btul makan daging ni.. merapu meraban dah.. k lah.. esok creita lagi.. .. tp mcm bz.. byk benda nak buat...


k..

Salam Aidil Adha.. harini 13 Zulhijjah 1430H...

BerKorBan Lah Apa Sahaja.. .. Itu lah KAsiH Sejati dan Mulia..





SeAdaNya

Wednesday, November 25, 2009

SeLaMAt UlaNg TaHuN SaYanG...

Salam pagi Rabu..

Esok saya coti.. ikutkan nak coti dah ini hari.. tapi ade miting pulak. Pegi2.. ramai jugak yg dah bercuti.. yelah lusa dah nak raya kan..

Bila sebut pasal raya Haji.. saya terus terflashback pada raya haji tahun 2007..
9 Zulhijjah 1428H.. sehari sebelum raya.. Wan Nur Rafiqah dilahirkan..

Alhamdu Lillah.. lagi rezki utk kami.. kali ini puteri pulak..

kalau masa Alif keluar dulu.. cik abang i dgn riak dan bangganya cakap ..

" abang tgk kan.. antara byk2 baby kad wad ni kan.. anak kita yg paling comey.."..


sgt kompiden statement dia sambil tidak menghiraukan member kat katil sebelah.. masa nih bersalin kat Seberang Jaya.. punya lah ramai org gamaknyer.. sedey!!.. sampai mengambil keputusan.. klu blh.. next time.. jika ade kesempatan dan murah rezeki.. mahu merancang tempat bersalin .. selain dari hospital ini.. tp itu impian ajer.. nnti2 tak tau le.. kalau ader nurse seberang jaya baca kang.. maghah pulak dia..

tapi Che Fiqah ni kuar2 je ader gulap jugak..

so statement bapak dia ialah..

"apasal anak kita Itam.."

mungkin dia ada masalah personaliti.. dlm kata lain.. lupa nak cermin diri sendiri.. sah-sahlah.. anak bapak kan..!!

Tak kisah lah itam ke putih ke.. Rafiqah tetap anak ibu kan.. n plg spesel.. Fiqah.. blh kompletkan penyusuan susu ibu .. selama dua tahun.. lengkap zat khasiat.. itu jelah yg ibu cuba bagi.. dlm keterbatasan yang ibu cipta.. tp anak2 .. akan cuba ibu berikan yg No.1.

tapik statement riak dari abah dia plak skrg ni ialah..

"Mungkin berkat hati abah yg bersih.. anak abah telah pun menjadi putih "








CheiiTT!!..

Untuk Esok...



Buat

WaN Nur RafiQah Binti Wan Ruzaini

Salam Sayang dari Abah dan Ibu..

Semoga selamat.. sejahtera.. dikurniakan kesihatan.. kebahagian.. dan..

Semoga yang baik-baik untuk mu...






Banyak lagi ibu nak tulis.. tapik ader seorang makhluk yg memegang tittle abah.. asik duk komplen kat blakang nih.. jd emosi ku terganggu... hahahah..



SeAdaNya

Thursday, November 19, 2009

RaiKaN cInTa

Secara rasminya.. semua urusan pemarkahan dah dibereskan.. wpun dalam keadaan panas..! bila marking student blh jawab ni mmg tenang.. seronok.. sejuk je hati nak bagi markah.. idok le semua.. gaya macam soalan bocor pulak kan.. masih ader yg ala-ala mcm tak pernah tau pun subjek tuh.. tp ader gak sorang yg dapat 100... terima kasihla.. wpun sy tau.. bukan 100% dia paham apa yg sy ajar..@ sbb saya dia dapat 100.. tp sy anggap mcm tu lah.. hehheh.. supaya sy blh rasa hebat sekejap..
wakakaka..

n today.. mcm tatau nak buat apa.. bukan tader benda nak buat.. tp tak blh nak buat.. sebb macam nak meraikan satu kejayaan .. atau satu kelegaan.. masalahnya.. member2 tak siap lg.. jadinya.. nak meraikan dgn sapa..? hahahaha.. maka hari ini adalah hari boring tak hingat.. kasik khidmat percuma tlg key in markah sy@z n tutorial nak print validation list utk @in.. dah macam staf He@ plak aku gamaknyer.. itu pun nak kata aku takder JIW@ lagik.. ape2 lah labu.. ko kata akuh.. aku kata kat ko balik.. jdik sama je lah kita.. saling kata mengata...

dan skrg.. seawal pukul 1 duk melangut kat bilik ni ha.. nak kemas bilik pun macam malas.. erm.. sebenarnya.. bukan meraikan kelegaan ni kan.. ni meraikan kemalasan kan.. rasa macam nak pegik jenjalan kat sopink komplek.. eh silap.. kat kedai buku kat sopink komplek.. tak kisah la nak raikan apa pun.. yg pasti .. macam nak layan je rasa maalas nih..

erm.. satu lg.. early dec ni.. mcm nak meraikan cinta plak..? hahah.. tp dimana yer..? blh suggest tak..?.. klu blh area perak n penang je lah.. dokek.. so lama la sikit merai cinta dr duk dalam kereta.. wakakak.. kawan2 sila jangan muntah.. kasik can mau jiwang karatszzz..

SeAdaNya

Tuesday, November 17, 2009

giLiRaN

tadik boss kecik call.. menyampaikan pertanyaan boss dia.. boss akula jugak.. berapa banyak boss daa..

lbih kurang gini le pertanyaannyer..

" kenapa tak apply nk buat PHD.. "..

so.. alasan aje lah yg saya ader ..

lbh kurang gini ler alasan nyer..

"tak ready.. n saya akan memeriahkan permohonan tahun depan.."

harapnya.. tahun depan sy akan memeriahkan keadaan.. AmiiiEn...

SeAdaNya

Monday, November 16, 2009

SiapA SalAh.. ?

Hari ni saya stress..

sangat stress.. jelak dgn.. semua org.. asik nak kita yg berkorban itu ini.. jgn nak berkira itu ini..

kita dituntut.. berpuas hati... jgn komplen2...


@ the end..

dah la tak reti nak berterima kasih.. lps tuh nak menyalahkan pulak.. erk.. tensen!!.. tensen..!!


buat masa skrg.. tak yah nak tarbiah saya ke hapa ker.. sbb saya ttp akan menyalahkan org lain.. sbb saya sgt stresss..!!!

dahla panas ni ha.. aduhai.. seminggu lg nak duk opis yg paneh nih.. dahla nak marking lagik.. bla bla.. bla.. byk lagik nak komplen nih.. tp maleh nak tulihh!!

** cik sara.. sory la tak reply yur messages.. tak blh nak tenteramkan org lain.. bila hati sendiri macam ader ribut dan taufan di dalam..


yang Benar,

MenTimUn.. digolek salah.. menggolek pun salah..

SeAdaNya

Friday, November 13, 2009

BaLik KaMPung

AlIf sangat suka balik Kg.. dia sgt suka ATUK.. tak kisah la sapa2 pun.. asal TUA dan LELAKI.. dia mmg akan cpt friend2 dgn individu terbabit.. kalau atuk dia sendiri lagi la..

hari ni, kami nak balik kg.. "Tampung Atuk Wan" kata alif.. klu belah i.. dia panggil "Tampung Atuk Tapa.."

smlm dah tanam dlm fikiran dia.. set kat mind dia perkara berikut :

"hari nih.. pukul 3.. beritahu cik ifa suruh siap2 kan alif sbb alif nak balik kg okkey"

" ha .. otey!! "

then pg tadik dia duk elok je kat seat belakang smbil makan bahulu.. diam je berdisiplin abis.. sekali bila sampai sekolah dia.. dia kata..

" pasal apa sampai sini..?"

hahah.. patut la member baik je.. dia ingat nak balik kg.. wakakak.. mmg nak balik kg.. tp bukan pg ni nak oii.. ibu kerja arinih.. abah je cuti.. dia kata dia bosss!!..wakakakka.. ptg kang baru kita balik.. budak2 ni.. kuat betul ingatan dia..


okeylah..Tader idea sebenarnya..

Semoga perjalanan kami harinih.. Selamat dan dilindungi.. Amin..

SeAdaNya

Wednesday, November 11, 2009

MacAm SAjer..

dah uplaod marks utk 2 kod.. LEGAAAA!!
Macam nak rilek2.. macam nak jalan2.. sopink2.. tgk muvie.. tapi tak blh..

... kerana.. ader satu lagi kod yg perlu di upload kan markahnya.. yg mana assignmt blm siap tanda pun lagi...

.. dan esok.. anther paper comes in.. so..? lagu mana mau merdekaaaa!!..
lupakan lah segala angan2 okey!!..



awalnyer den datang arinih.. kalaulah Dato' Vc tau mesti dia naikkan pangkat i.. ahhahahhah..

macam sajer..

SeAdaNya

Friday, November 06, 2009

MenCAri MeLayu DAlam G@dis Mel@yu 2

tak adil utk mengomen.. sbb saya bukan tonton pun setiap episod.. minggu ke minggu.. bukan juga pengundi.. hanya seorang yg suka complaint.. apa2 yg tak berkenan di mata dan tak sesauai dgn pemikiran heheh.. maka layan ajer.. utk peserta2 gadis melayu .. yang 1 season.. second .. or season2 yg akan dtg.. sila jangan makan hati okey..
sy pun gadis melayu jugak satu ketika dulu.. lagi original .. saya yakin bangat!!

alsan terbaik yg saya pakai mlm td bila nak tgk Finale GM2 ialah..

"nak tgk GM2.. bila tgk baru bllh komplen.."

Gambarkan GM2 menurut kacamata anda dalam satu perkataan...

"Mengecewakan.."

erm.. entah.. baik la tulis.. "Pencarian G@dis Plastik Musim kedua".. aduhai.. ntah mana yg Melayunya .. saya pun tatau.. aderla sy nengok dia buat sedutan episod2 yg dulu.. yg ada sorang peserta nih.. hidu rempah n teka rempah apa.. yg tu ok lah kan...

lps tuh pernah la tgk dorang dlm episod yg kena Bersilat.. ntah dalam masa berapa jam agaknyer belajar.. lps tuh bersilat.. aduhai.. Pincang langkah.. malu saya.. malu..!! benda2 tuh bukan boleh dibuat2... maksud saya elemen melayu tuh.. bukan boleh dibuat2..semuanya mesti nampak semulajadi.. bukan berpura2,,.. jawab soalan pun mcm hapal skrip... heheh.. tak plastik tuh..?

saya tau.. nebes!!.. klu sy masuk bertanding pun.. sy mgkin buat perkara yg sama... ehh tdak.. saya tdak akan bertanding pun... sgt tak kena la ngn jiwa pertandingan gaye-gaye gtuh okey.. tak koser acik..

senang cite camnilah.. kalu semuanya bukan dari hati... kita blh nampak.. n blh rasakan.. dan itu yg saya rasa.. seme nye mcm penuh dgn kepura-puraan... PlasTik... Melayunya bukan semulajadi.. itu yg saya tak puas hati sangat..

Macam kita mencari buah pauh di Permatang Pauh nih ha.. bukan nyer banyak pun.. sama je mcm kat tempat lain keberadaan Pauh nyer disini..macam tuhlah jugak Mencari Melayu Dalam Gadis Melayu.. ada ... bukan tader terus.. Tp kena cari betul2... yg ada kadang2.. siam punya...

tolong la.. siapa lah di belakang tabir GM 2 nih.. saya tau. anda nak cari ikon yg blh mengacara.. berlakon la.. bergaya.. menari.. kalau mcm tuh .. tukar nama la.. jangan guna gadis MELAYU.. tak seswaii.... kalau mcm cari pengacara NONA ke... yg tu okey.. i likee!!

i ni bukan la jeles... malu sebenarnya.. dan menyampah bila MELAYU di perkotak katikkan..

masa sy tgh mengomen seenaknya rancanagn tersebut..

"aduhai.. plastik sungguh.. ape ke ahlnya la nak menari2 patung bagai.. buatla jahitan ke .. memasak ke.. berpuisi.. bersyair ke.. bergurindam ke.. "

ader seorang jejaka melayu yg sedang masak megi berkata..

"kang kalau suruh mengaji kang.. semuanyer uzur la pulak.."

Gadis Melayu kena buat semak semula la kat format dia.. sgt menjengkelkan hati aku nih.. ke pada korang okeh je..?..







SeAdaNya

Wednesday, November 04, 2009

MemUjUk HatI aGaR BerSyukur

bukan senang ye tuan-tuan dan puan.. hidup sya bukan la semuanya manis2 belaka.. enak2 d dengar.. sy bukan la seorang yg mempunyai kesabaran tahap dewa..... hasben, mak dan adik beradik sy sgt arif berkenaan ini..

hehe.. sy selalu lupa.. sy selalu memandang ke langit.. semuanya sy mahu nampak sempurna.. sy beruntung sbb org yg hampir sanggup menahan telinga mendengar dan menurut kemahuan saya..

saya manusia biasa.. komplen.. tak puas hati.. merungut.. nak itu nak ini.. sgt sinonim dgn jiwa sy.. entahlah..

akhir2 ini.. sbnarnya. sy saangat payah nak membendung kesabaran.. mcm dah tak blh nak tahan.. hari2.. sy bangun tidur.. sy berharap.. ader surat pemaju rumah.. beritahu suruh dtg amik kunci rumah.. erm.. tapi adatla.. bila ternanti2.. mmg la taderkan.. saya cuuma mcm dah tak blh nak sabar.. sbb dah berapa kali tangguh dan harapan yg pemaju bagi.. dari bulan 12 ke bulan 2.. ke bulan 7.. ke akhir bulan 10.. dan skrg .. dah awal november pun.. sgt menyesakkan jiwa sy.. bukan nak kata rumah skrg tak best.. ok lah.. cuma nama pun "saya".. mcm2 yg saya hendak.. itu ini..

cik abang selalu kata..

"bersyukur la rumah kita dah siap.. cuma skrg ni sangkut kat OC je tak dapat2 lagik.. cuba tgk rumah kawan abang tuh.. stop terus.. lagi lama dari kita.. nak ke mcm tuh.. dlm agreement kan kata 3 taun.. blm masuk 3 taun lagik.."


haha.. i kan.. mmg payah nak sabar.. sakan la merengek suh cik abang tepun bomba la.. IWk la.. MPk la.. hahah.. dan skrg .. masih menunggu.. siksa tau.. penantian nih..

siksa... siksa.. banyakla ko punya siksa.. nasib baik ader rumah berteduh.. ader org duduk dalam kontena je.. yg ader rumah pun atap bocor... air tader api tader.. tdur berbantal lengan.. bertilam tanah.. beratap langit..

apa lagi la yg ko nak.. yg sebenarnya .. hidup tak pernah nak cukup kan.. ader sikit nak banyak kan.. dpt imbuhan RM 500 nak bonus sebulan dua bulan gaji kan.. kalu compare ngn staf T*V 3 ke P3tronas ke.. mmg la tak sma cik kak oi...

nasib baik ader institusi nak amik ko kerja.. sebut psl kerja.. baru je bukak emel.. dan dpt satu emel beritahu yg sy dah Disahkan dalam perkhidmatan.. isk tak sangka.. dlm kita down2.. ader jugak berita gembira.. abis.. dah tak reti2 nak bersyukur lagik.. kat tmpat saya kerja ni .. utk staf ak@demik nak kompem payah sikit.. manyak menda kena buat.. research la.. kursus itu dan ini.. amik masa 3 taun baru kompem.. berpoluh den.. ha kan.. kan.. komplen lagik.. zipp skit mulut..!!

cakap d mulut.. tulis di kertas mmg senang.. tp nak pujuk hati utk rasa bersyukur mmg payah.. cuma satu kaedah yg berkesan utk saya.. lihat mereka yg kurang bernasib baik... supaya kita bersyukur dgn apa yg ada.. melihat mereka yg kurang bernasib baik.. bukan melihat dgn sinis @ rasa yg bukan2..

dlm hati.. kita sematkan.. besarnya dugaan utk dia.. pasti besar dan tinggi kedudukan nya di sisi Tuhan.. hebat nya insan ini.. betapa berat tanggungan dan dugaan tp masih bisa menahan..

ujian ringan pun kita dah kalah.. apatah lagik klu dgn ujian yg berat.. Ya Tuhan Mohon dipermudahkan jalan..

tetapkan hati atas Jalan-Mu.. jalan yg Engkau redhai dan Engkau kurniakan nikmat padanya..

Mohon Ampunan Ya Rahman.. Ya Rahim..


** HArinih ada aura baik agaknya cik Sera.. Langkah kaki kanan gamaknyer kuar rumah tadik..

SeAdaNya

Tuesday, November 03, 2009

LeBaraN inI

November.. wah..
nearly end of the year.. So fast huh..!!.. pejam celik pejam celik.. dah nak ujung tawwun.. Alhamdullillah.. masih blh pejam dan celik..

Apa yg best bila november yer..?.. Ujung bulan nih rayer lagik.. hahahah.. mood raya sudah smpai.. bila tua2 nih.. taderlah nak kata tak seronok bila raya.. sbb ada budak2 tecik.. sibuk nak pakaikan itu dan inih.. so meriah dan berseri juga la rayer.. wpun dlm budget sederhana or wateva.. tak payah baju glam2... yg penting makan soodap...

Sykur sekali lagik.. sbb masih ader keempat2.. ibu dan bapa.. OMPEKK? banyak nyer yer..? iyelah.. termasuk my mertua kan..

Satu lagi.. tak kisahla kat mana rayer pun.. dedua best2...

klu d N9.. pastinyer dpt makan rendang.. ketupat .. lomang omak yg sgt superb.. itu blm masuk gulai poghut masak lomak cili api... aduhai.. melelh air liur.. kuah kacang laie.. mmg meletup..

tp kalau kat N9 penat dia mmg tak blh cakap la.. sbb tenaga muda yg bujang2 dah makin pupus.. yg ader pun semua dah berkeluarga.. dan masing2 ader anak yg perlu dkendong kesana ke mari.. jadiknyer terkejar2 jugakla.. mana nak tlg emak lagi.. mana nak layan si kenit2 lagik.. emak pulak.. bukannyer larat sgt.. tp sbb kan tekak anak2, adik-adik dia.. dan anak2 sedara dia.. dia gagahkan jugak.. seme org dia teragak.. tu yg ponek tuh.. penat2 pun.. tp mmg best la..

klu kita org try masak senirik pun tak jadi.. mesti nak mak punya touch jugak.. kalau tak.. tak menjadik beb !! series..

dulu pernah kita org try masak2 lauk yg sama dgn resepi dan prosedur yg sama macam mak buat.. semestinya dgn bantuan mak itam la kan.. masa tu raya haji.. mak takde kat mesia sbb tgh buat haji.. alangkah banggannya dpt hasilkan masakan2 yg disebut dia atas... siap antar kat rumah nenek sedara kat belakang umah, kami panggil nenek tu wan udo *penah wat entri psl dia.... kunun berjaya lah kan.. kita org antor lah sedulang.. jam2 tu jugak wan udo jamah masakan kita org.. dan jam2 tu jugak dia nangis.. isk.. terharunyer.. berjayakah kami sebagai seorang tukang masak..?.. heheh..

sambil dia kest air mata .. smbil tu jugak dia kata..

"tak sampai sebulan omak kau poie.. apo camni jadi ee, apo camni bona ghaso ee"

dlm hati.. " Apa..?!! tak sedap ke kita org masak.. isk kompius.."..


pd kita org.. okeyla.. wpun tak mcm mak masak .. tp still blh makan.. tak sangka plak wan udo blh nangis bila makan lauk tuh.. sungguh tak memenuhi piawaian kan masakan kami..

tu lah alkisahnyer..

itu klu kat kampung i.. klu kat kg suami mcm mana pulak yer..?

So far sy bukan la menantu yg baik.. pandai menolong di dapur ke ..blh masak lauk2 yg best2.. kalau nak buat tomyam pun asik duk sms adik ipar mintak resepi.. tu blm kira nasi kerabu ke apa ke lagi..

tp nasib baik le .. dpt mak mertua yg ala2 moden sikit.. taderla komplen2.. wpun kdg2 blk kampung bawak badan je tader buah2 tangan.. tp blik masih lagik bawa bekal.. jgn tatau.. saya biasa je bawak balik tupperware kosong.. sbb mak mertua i dah pesan bw balik tupperware senang nak bw bekal balik.. see!! rock tak..? kalau mak senirik tau.. mau dia baca kitab tak berbaris dopan den. dio punyolah posan jgn berlenggang yo balik umah mertua.. ampun omak.. ampun.. !!

dulu masa mula2 kawin.. tatau jugak macammana nak sesuai kan diri.. tp my husband nyer pesan aje yg sy pakai smpi sekarang..

" buat mcm keluarga senirik.."

itu aje pesan dia masa tuh.. lps tuh dia biar je i terkepit2 pakai baju pengantin.. malu seyy!!.. first time dtg umah mak mertua.. lps kawen tu lah..sbb masa bercinta2..mak sudah warning jgn pergi buat lawatan amal, sblm nikah.. strict kan my mother.. .. heheh..

so far oklah.. sifat kan kita sebagai anak.. jgn nak berkecil hati ke hapa ke.. mana ader emak tak sayang anak.. maka kalau anak dia sayang kita.. mesti dia pun akan sayang kita..

klu balik kelantan.. yg best sbb ader org yg rajin melayan si Alif n Fiqah.. siap blh kuar dating makan cendol kejap.. heheh..

makanan pulak.. ayoyoyo.. paling tak blh lupa.. Nasik dagang Mama.. tangkap lentok Beb.. kuyu je mata lepas makan.. Giler sedapp!!

tu blm ketupat palas lagik.. sangat padat dan padu.. tak sanggup tgk mama bungkus.. kalau i yg bungkus.. siap tido bangun tdo bangun 2-3 kali baru siap gamaknyer..


eh.. nak cerita pasal apa sebenarnya nih..?

sebenarnya nak tunjuk gambar raya arituh.. heheh..

masih lagi blue black.. apa nak buat ader org tuh takmo buat baju baru lain kecuali BLUE black.. baru dia setuju.. maka ikutkan ajerlah..

rasa mcm dah 3 kali ghaya tema nyer blue black..

so nah.. sila la tgk..

apa yg speselnya.... sblm raya kan sy dapat MC 2 minggu.. maka sempatla den jahit sendiri baju2 anak den.. :D..

tu yg spesel tuh..

Dapat jugak anak den merasa kerja tangan den.. :D..















SeAdaNya

Monday, November 02, 2009

KaReM WaN WaLiAh



alif dah pandai melaporkan.. dan pandai bercerita.. dah pandai mengomen.. so on the way ke sekolah.. mmg suka melayan dia la.. nak itu nak ini.. nampak itu nampak ini.. ni yg berlaku pd mingu lepas..


Abang alif: ibu ibu..
an Jinn.. (anjing)..

Ibu : ye?.. oo .. ok..
anjin tatit bu... ( anjing sakit.. maybe sbb anjing tu tgh duduk..)

esoknyer pulak.. d tempat yg sama...

Abang alif : ibu.. ibu..
anjin .. anjin tak tatit bu.. (anjing tak sakit.. maybe sbb anjing tu tgh berdiri kut.. )

Ibu : iyer.. oklah tuh..

tiba2 ader suara kecik yg menidak kan kata abang nyer..

Si Kenit : " tit...."

Abang alif : tak tatit la...

Si Kenit : "Tit.."..

Abang Alif : ei... tak la... !!! (smbil jerit n nak cubit adik dia... )

Si Kenit : ".. tit.. tit.. tit.."

biar betul budak kenit ni.. pandai nak cari gaduh tuh..


budak mana..? budak yg gigi besar tu lah.. suka benor menyakat abangnyer.. tak padan dgn kenit...


Ni cikgu dia pulak yg cerita..

Alif ni suka muntah sikit kalau dia bau benda2 busuk.. kalau kita cium dia time blm gusuk gigi ke.. mmg dia loya.. tu blm org pompuan cium dia.. mmg dia blh muntah terus.. arituh wan chu dia cium .. smpi muntah dia.. ntah apa yg dia geli pun tatau..

so.. ni cikgu dia yg cerita masa tgh cuci yak dia senirik, tu pun dia blh nak loya2 kan.. lps tuh cikgu dia cakap kat dia..

"Alif ni.. nnti mcm mana nak jaga ibu ni.. nanti ibu yak mcm mana alif nak cuci nih.. "

then dia pun jwab..

"Ibu Yak Amban.. '.. (ibu beroperasi di jamban .. itu maksud dia tuan dan puan2.. )

Cikgu dia pun gelak..

"bukan skrg.. nnti masa ibu dah tua lah.."


Bertuah lah anak.. skrg kena hati2.. takut dia melaporkan yg bukan2 kat cikgu dia..


SeAdaNya