SeDetIk LebIh

Friday, August 29, 2008

iyolah tu..


penat.... kelam kabut.... pasrah aje... ari sabtu pun wa kena kelija esok.. uwaaaa..!!


SeAdaNya

Friday, August 22, 2008

Ubekkan denai!!



Series!! mmg rindu giler kat mak kat kampung.. tu yg den tepek lagu minang ni ha... lambat lagik nak balik woo.. raya nnti baru balik.. uwaa..!! arituh mesej kak long.. tak mo dtg ke cuti2 sek ni.. katanya amik pekso PTK pulak org tua tuh.. mmm apo2 lah.. nah sebagai pengubat rindu layan yolah laguk minang ni ha..carik lagu bongai tak jumpo pulak.. apo kojadah pulak nak sodih2 ni yo... apo tekau la ... layannnn!!!!!!



SeAdaNya

Thursday, August 21, 2008

UpDate


Salam...
What a dayy..!!.. kepala ni berdenyut2 plak.. lps 5 hari yg demam .. seram sejuk panas silih berganti.. dah lama dah tak demam ala2 tak blh bangun..
dedua demam woo..!! manyak mencabar woo.. sib baik time makan obat lain2... bila cik abang ok skit.. i plak stat demam kura.. bila i cam ok.. cik abang plak tak blh bangun.. so at least ade la sorang yg ok pd sesuatu masa utk jaga anak.. wpun seorang yg ok itu ala2.. retak menanti belah je time jaga anak tuh.. tp anak punyer pasal... gagahkan jugek la...

yg tak tahan demam ini time.. siap blh buat i terflashback masa demam kecik2.. rasa rindu plak kat mak masa tuh.. dulu masa kecik2 demam... tdo ajer.. makan mak siapkan.. mak masak best.. yelah demam mana lalu makan kan.. so mak masak la sedap2 supaya ada selera.. mak buat ayam percik ker.. buat bubur lambuk ke.. uwah sedap seeh!!.. pastuh rehat ajer.. kalau tak larat sangat .. mak gosok2 badan... tp dah tua2 ni.. demam2 pun kena bangun jugak.. paling kurang kena mandikan anak2.. siapkan dia org dulu br blh rehat.. pastuh kena masak bubur senirik.. heheh.. ha lah.. dah semem nya tak sihat kan.. kena lah wat senirik.. tu yg mencabar demam time tua2 nih...

dah lah tak mo lah cerita demam..

nak cerita pasal RafIQah..

2 ari lepas genap usia dia 8 bulan.. wa sekejap je kan.. .. kejap je dah besar.. skrg dia dah pandai menjulur ke depan dan reverse ke belakang.. dulu masa 6 bulan lbh dia pandai meniarap aje.. kalau nak kemana2 dia golek2 kan aje bdn dia.. dah dia bulat kan.. skrg ni.. ibu nampak cam dah susut skit dia.. maybe sbb dah lasak.. jd combat.. kesana ke mari.. pastuh dah kenal ibu.. kalau ibu lalu tak amik dia.. mula la merengek... pastuh skrg dia dah pandai gigit masa menyusu.. sakit wo..! bila ibu rsa.. kat gusi bawah dia cam dah nak tumbuh gigi.. heheh.. gatal gusi la tuh.. dia lambat skit.. compare to alif.. alif 3 bulan dah kuar sebatang,, terlebih zat kalsium.. tak pe kuar lmabat gigi tuh.. lambat la rusaknya...

pastuh dia sgt menunjukkan minat pd makanan... klu org makan dia pun nak capai... biskut jgn cakap le.. makan smpi melekit lantai.. dah kalau biskut tu jatuh kat lantai.. dia amik pakai mulut.. bukan pakai tangan.. tp as usual la kan.. Afiqah ni manis.. sweet sgt... n pemalu.. especially kalau abah pandang dia lama2..


Alif plak..

hahah.. budak ni dua 3 hari ni dah jd budak botak.. !! masa demm arituh abah dia egi gunting rambut.. dah warning abah dia jgn kasik botak.. tp balik2 tgk hasil.. botak jugak.. abah dia kata tak botak.. sbb ada rambut.. mmg le ader .. tp pjg lg bulu idubng dr rambut yg dia ada.. so jd la budak itu budak botak.. dah la suka melompat!!.. dah tu skrg ni lagu peberet dia ialah.. TOYOLL!!".. klau dlm kereta kuar lgu ni suka sgt dia nyanyi... yoyolll!! sib baik awak tu putih... heheheh


oklah.. berdenyut2 lagi kepala nih.. pasal apa yer.. ubat apa la yg dr bagik akuh makan nih... smpi ader kesan sampingan kat kepala ni.. aduhai!!.. k chow chin chau...







SeAdaNya

Friday, August 15, 2008

aiR MatA kasIH


td.. baru sekejap td.. sign in blog.. tp tatau nak tulis apa.. walhal mayak nak dceritakan.. tp tulah kebebasan bersuara tersa mcm tersekat.. so biar jelah kan..

layan blog org lain... jumpa ini di blog ini..

wpun ia bukan pertama kali sy baca.. tp membaca nyer utk kesekian kali nyer dapat jadik penejuk hati lah kata org kan..


Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya 'Mengapa engkau menangis?'
'Kerana aku seorang wanita', kata sang ibu kepadanya.
'Aku tidak mengerti', kata anak itu.
Ibunya hanya memeluknya dan berkata, 'Dan kau tak akan pernah mengerti'
Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya, 'Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?'
'Semua wanita menangis tanpa alasan', hanya itu yang dapat dikatakan oleh ayahnya.

Allah berfirman: 'Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa.. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan '
'Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya '
'Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh '
'Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya '
'Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya '
'Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu'
'Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan.
Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan.'



tak.. sya bukan sedang menangis.. saya juga bukan lah wanita istimewa itu.. saya seorg wanita bz yang tak tahu apa kebenda yg di bz kan.. dan kebzan terlmpau ni kadang buat kita hilang pertimbangan.. cepat nak marah2... kepala tak blh nak pk panjang.. masalahnya.. yg jadi mangsa ialah org2 yg kita sayang.. as if kita rasa .. dorang ni tak paham ke.. kita ni penat.. letih nak pk itu nak pk ini.. tp sbnarnya.. kalau sakit ke susah ke.. bukan boss nak mai tolong.. keluarga jugak kan..

semlm cik abang plak demam.. org tua demam lg manyak ragam tau.. heheheh sib baik cayang punyer pasal... :D..

Sayang2 ibu sekalian.. ibu mmg garang.. mulut ibu mmg suka leter mcm2.. tp itu bukan ibu benci.. ibu sayang...

bukan tak blh nak bebel2 kat org lain.. bukan tak blh marah2 org lain.. tp kalau marah org lain depa tak mo kawan dah dgn ibu.. tp kalau bebel dengan sayang2 ibu.. marah takat mana pun.. mesti nak tdo celah ketiak ibu jugak kan.. heheh.. ibu g kursus 2 minggu pun yu all dah pakat demam2.. n gastrik2 smpi masuk wad kan.. so.. no heart feeling kay.. !! luv yu alllzzz....



SeAdaNya

Monday, August 11, 2008

KuAliTi


Kerja ini.. yg sedang saya jawat ini telah mencuri tenaga, keriangan, keceriaan dan kualiti masa yg d perlukan oleh buah2 hati sya..
kahsian mereka.. pg ini kalut2 bangun dr tidur.. bersiap ke pejabat.. cik abang antar sya dulu.. then dia uruskan anak2.. wpun mulut dia ada bising2.. tp saya tau.. dia baik.. sbb tu dia antar sy dulu wpun.. pada asalnya respon sys ialah.. ok je kalau lambat2 sikit..

alif merengek2 plak pg ni.. mintak manja.. badan tak sihat.. batuk2 .. selsema.. demam.. adik Afiqah pun mcm tu.. nak panadai apa ye agaknya ...

penah lalui situasi ini.. masa sibuk2 cuti dibekukan.. masa itulah anak suami demam2.. masa ni pertimbanagn penyelesaian terbaik membuat kepala pening2.. keputusan umpama menarik rambut dlam tepung.. jangan berselerak tepungnya.. rambut biar sempurna.. tdak tertinggal dan terputus dalam tepung..

penat betul mingu2 kebelakangan ini.. ntah apa yg dpenatkan pun ntah..
Maafkan ibu sayang2 sekalian..


SeAdaNya

Friday, August 08, 2008

MioNGG


Semalam yang bingung2... dgn audit.. dgn opening sukan SAF dengan kisah org mengintai aku dlm toilet.. hampeh punya jantan kabaret.. dengan kansel majlis yg drancang due to ceramah yg student ku diwajibkan attend.. argh..!! teruk betul.. rasa cam komputer yg tader hati dan perasan je.. di pogram sesuka hati.. kahsian student saya... nevermindd! i optimis kan.. cari peluang dlm masalah.. alhamdulillah... semuanya setel arini.. dan kadang ia mengajar supaya tdak cepat melatah bila digertakk!! wpun smlm dah manyak melatah.. n tq utk semua ahli PSSCM UITM PP yg sgt berkerjasama utk carik jalan nak selesai masalah.. kalau tader yu all tatau le..


dan pd ketika.. sy masih miong2.. plus lapa ya amat ni ha.. ptg ni pulak ada miting .. adui ai.. tak pe lah.. kalau tak mo pegi miting .. jgn kerja okkay!! duk umah.. jadik dapur engineer... hahaha...









SeAdaNya