SeDetIk LebIh

Wednesday, July 19, 2006

OvERDuE



Hehehe.. maleh plak nak pi memana skrg nih.. sme org duk tanya pesal tak bersalin2 lg.. jiran2 pun asik duk tanya lagik.. 2-3 mggu lps masa kami ampai baju baby yg dh dbasuh .. dorang tanya dh bersalin ka? .. kami kata blm lagik .. tp dh dekat...(malu plak rasa.. tak biasa ke basuh baju baby yg belum kuar? ke kami yg eksaited lelebih? ehh.. kulit baby kan sensitip.. so baju dia kena basuh sblm guna.. wpun baju baru.. kang berkudis lak anak den..) tp dh lbh 3 mggu berlalu.. tak kuar jugak lagik baby nyer. heheh.. kang dorang kata kita menipu plak.. pegi opis pun camtuh jugak... tu blm masuk ngn sms2.. lagik seme tanya dah beranak ka blum ... pantang sehari tak nampak muka kat opis.. mesti masuk sms .. tanya dh ada kat sepital ka? tak pelah.. sekurang2 nya... aada gak yang concern.. terima kasih utk mereka yg bertanya.. w/pun dah tatau nak jawab apa.... masa en zul tanya,

" still around? ingatkan dh bersalin "
" yah... en zul penah dgr tak pasal org kata sejuk perut ibu mengandung? "
"penah.."
" sy rasa perut sy ni sejuk la.. sbb tu anak sy tak mo kuar.."
" hahah.. ya lah kut.. sbb kat luaq ni panas"..
":D.."

klu ikut kiraan dr gomen.. harinih dh over due 4 hari... klu ikut kiraan dr scan.. due nye 22 july.. so smlm jumpa dr gomen.. dia kata dh overdue .. so kena check air cukup tak dlm perut.. klu kurang ptg semlm jugak kena msk wad... then masa scan.. nampak seme ok.. cuma perut dh penuh.. baby dh berlipat2 kat dlm perut.. kesiannye.. sempit ekk.. sebb ibu kuat mkn ..:D insaf 30 saat tak mo makan banyok.. (pastuh mlm tak blh tahan maaa... mak masak sedap... uwaa.... lps makan. insap balik)..

jd keputusannya... klu tak bersalin2 lagik.. hari senin depan kena admit jugak... kena paksa baby kuar.. mudah-mudahan seme ok... satu lg yg tak best.. kena bersalin kat hosp. sbrg jaya... yg sejarah nya mcm2.. tak pelah.. what to do.. dh bahagian mcm tu.. terima je lah...

mak ngn ayah pun dh ada kat sini.. hehe.. mak ok... abis semua lemari d seleme.. kemas rak la hapa la.. suka aatilah.. yg plg best.. ada org masak kat umah.... siok.. sodap lak tuh...pg2 ada org buat srapan.. tak payah beli kat gerai akak tuh.. tu yg tak tahan tuh.. bertambah kombang la den... ayah aja yg kesian... ye lah.. boring la .. rumah kami pun kecik je.. pegi balik tang tu jugak... nak buat apa pun tatau..dia angkat pinggan pun kami bising ...:D.. asik duk tgk astro... tu pun arituh kita org blk kerja, tgk tv tutup.. mak kata tatau nak psg astro.. alahai... kasihan pulak. nk burak.. ayah tak bapa dgr.. dia ckp ngn mak pun kengkadang jd gaduh... ye lah.. dia frust sgaknya sbb dh tak upaya nk kerja, carik duit utk kasik kat adik-adik dia.. tu yg kerja dia.. menyakitkan hati mak... org tua.. mcm tulah... tak pelah.. kejap je,,.. nnti bulan lapan kita blk kg ye yah...



Nampak tak tuh....



Alhamdulillah...... ini bukan riak.. tp nak kongsi.. tp riak la jugak.. tp.. tapik.. arghhh.. lantak la nak kata apa.. nak taruk jugak2...


SeAdaNya

Thursday, July 13, 2006

Mandom la pullak raser...

2-3 arinih rasa macam crack pot tu pulak.. sape pulak nak jadik wanita cina tu?

Seorang wanita Cina sering membawa 2 labu besar yang digantung di hujung ke dua belah sebatang kayu yang itu diletak di atas bahunya. Walaupun satu dari labu itu telah retak dan bocor hingga paras air akan surut ke separuh, wanitu itu tetap menggunakan labu itu. Setiap hari selama 2 tahun, wanita itu hanya dapat membawa pulang air sebanyak satu setengah labu.

Maka, tidak menjadi hairan apabila labu yang baik itu merasa bangga dapat digunakan untuk membawa pulang air yang penuh berbanding dengan labu yang retak dan merasakan malu kerana kecacatannya tidak dapat membantu sepenuhnya.

Setelah 2 tahun, labu yang retak itu menyatakan kepada wanita itu: "saya amat hampa dan malu tidak dapat membantu Puan sepenuhnya disebabkan kecacatan diri"

Wanita itu tersenyum dan berkata: "Kamu perasan tak bahawa terdapat banyak pokok bunga di sebelah bahagian dirimu setiap kali kita pulang? Saya memahami ketidaksempurnaan diri mu maka saya menanam pokok pokok itu dengan sengaja agar air yang tumpah dari mu dapat menyiram mereka setiap hati"

"Dan kerana itulah, selama 2 tahun ini, saya telah dapat memetik bunga bunga tersebut untuk menghias rumah. Tanpa (ketidaksempunaan) diri mu, sudah tentu rumah ini tidak dihiasi indah"

Setiap yang dari kita mempunyai ketidaksempurnaan. Namun, ketidaksempurnaan inilah yang menjadi kehidupan kita ini lebih bermakna dan mencabar. Terimalah sesatu individu itu dengan segala kelemahan dan ketidaksempurnaan mereka dan carilah kebaikan yang terdapat.

Kepada semua sahabat yang merasakan tidak sempurna, hadapilah kehidupan ini dengan lebih tabah dan ketahuilah bahawa ketidaksempurnaan itu ada kesempurnaannya yang tersendiri.


SeAdaNya