Thursday, April 17, 2014

Catuan


Kesabaran rakyat selangor agak mengagumkan.. sabar atau tiada pilihan?.. Selangor kini dekat jugak le dihati gue.. mak ayah duk rumah adik di bangi... kerja masa ini pun menuntut paling minimum.. sekali sebulan perlu ke bumi bertuah tu jugak.. ada sewa katil jugak kat situ...  bayar tiap2 bulan.. nak kata sewa bilik .. mcm tak.. yg konfirm sewa katil dan bilik air.. balik kerja... mandi tdo...

mggu lepas terpaksa menjebakkan diri ke sana..hurm..  org meniaga kedai makan yang paling menimbulkan tanda tanya... tahap kebersihan makanan tu yg kita ragu2..bagaimana disiplin peniaga dalam mngekalkan  prinsip mengutamakan kebersihan.. kalau dirumah lain.. semua kita yang kawal...

sewaktu di sana..makan di sebuah kedai... malam nyer sakit perut.. memulas... bayangkan krisis air dan sakit perut,   gandingan tak sepadan langsung...untuk waktu yang sekejap itupun agak sukar utk kami2... semoga khabar yang catuan berlarutan selama dua tahun.. smpi lepas raya.. dan mcm2 lagi... tidak nyata.. dan krisis ini akan segera pulih.. Doa kami untuk rakyat Selangor...



SeAdaNya

Monday, February 03, 2014

Yang kita Tak mahu Dengar..

adik Mak tengah sakit.. serius.. Dr kata macam2 yg kita tak mau dgr..
 
risau..  hati mak entah macam mana lagi.. ye lah.. adik dia tu.. adik dia..
 
 
SeAdaNya

Sunday, January 26, 2014

SweeT HearT

 

dua ari lepas..
 
ai cubit si hakak... main sabun dalam bilik air.. nangis dia..
 
dan semalam..
 
ai plak nangis sbb dia bawak balik Nasik daging separuh.. cikgu buat jamuan katanya.. ada sambutan maulidurrasul.. dapat Nasik percuma..
 
 "akak makan akak  teringat kat ibu... " katanya lagi.. " sakit kaki akak kena jalan jauh.. kena selawat."..
 
nasi tu dah lembik2 dah.. lama sgt agaknya berendam dlm kuah.. 
 
 
Tahun lepas.. Alif pun buat perkara yang sama..  Tapi nasi lemak la.. Budak Darjah 1 aje ke yang ingat kat mak bila makan..?
 
Tahun depan agak2 dapat Nasik lagik tak agaknya...
 
 
anak2 bila dah besar gitule.. sibuk dengan dunia dia... 
 
samo la mcm den ... sibuk entah hapa2... ntah bila la boleh balik kampong.. huhuhuhuhu ...
 
miss my #MyBeautifulWoman..
 
 
SeAdaNya

Friday, January 10, 2014

Hujan Tengah Lebat di Sini dan....

Tiba-tiba tersedar...
 
Dah lama tak tulis..... semoga tahun ini akan lebih rajin ...
 
Selamat Tahun Baru..
 
 
SeAdaNya

Monday, July 22, 2013

Selamat unTuk PangLima KecilKu..

21 Julai..
 
semalam hari lahirnya... istimewa.. sambut d bulan mulia.. :D
 
Ibu, Abah dan adik selalu doakan yg terbaik untuk abang Alif.. 
 
terima kasih juga pada cik sara.. sudi datang merai dan 'kek' pudding caramel.. heheheh ..
utk hari itu ibu buat Nasik kerabu ...tema kemelayuan  gtuh ..  seswai la utk buka poser kan. .
 
"Untuk abang Alif..
walaupun ibu Garang..
tapi ibu Sayang abang... Sangat-sangat..
Selamat Hari Lahir Abang.. :D"
SeAdaNya

Friday, June 14, 2013

Sokahati lu..

heheehehe.. korang gelak2 ek... tak pe.. gelak le puas2.....
 
 
SeAdaNya

Wednesday, May 29, 2013

I am your Lady..

 
...and you are my man...
 
Alhamdulillah..
SeAdaNya